بین الملل

سه چهارم آمریکایی‌‌ها معتقدند خطر «بی‌ثباتی سیاسی» بزرگ‌تر از تهدیدهای خارجی است

سه چهارم آمریکایی‌‌ها معتقدند خطر «بی‌ثباتی سیاسی» بزرگ‌تر از تهدیدهای خارجی است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، همزمان با اولین سالگرد حمله مرگبار حامیان دونالد ترامپ به کنگره آمریکا در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، نظرسنجی‌ها از نگرانی شدید آمریکایی‌ها درباره آینده این کشور حکایت دارد.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به نتیجه یک نظرسنجی سراسری جدید در آمریکا، بر نگرانی‌های مردم این کشور درباره آینده و دموکراسی این کشور تاکید کرد.

رسانه‌های آمریکایی و غربی طی روزهای اخیر با توجه به اولین سالگرد حمله مرگبار ششم ژانویه ۲۰۲۱ حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق به کنگره، گزارش‌هایی درباره ادامه تنش‌ها و اختلافات در آمریکا منتشر کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه روز پنجشنبه (امروز) با اشاره به نظرسنجی تازه دانشگاه کوئینیپیاک به نگرانی آمریکایی‌ها درباره آینده کشورشان پرداخته است.

به گفته ۷۶ درصد از افرادی که در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک شرکت کردند، بی ثباتی سیاسی در ایالات متحده خطری بزرگتر از تهدیدهای خارجی است.

به اعتقاد ۵۸ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی، «دموکراسی» در آمریکا با خطر فروپاشی مواجه است و ۳۷ درصد گفتند که اعتقادی به در خطر بودن دموکراسی کشورشان ندارند.

پنجاه و سه درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک گفتند که احتمال می‌دهند اختلافات سیاسی در کشور بدتر شود.

دانشگاه کوئینیپیاک در نظرسنجی خود این سوال را مطرح کرد که آیا احتمال انجام یک حمله دیگر مشابه حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا وجود دارد؟

پنجاه و سه درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند، از نظر آنها احتمال حمله دوباره به کنگره آمریکا بسیار محتمل یا تا حدی محتمل است.

حمایت یا عدم حمایت از تشکیل کمیته ویژه در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحقیق درباره حمله ششم ژانویه حامیان دونالد ترامپ به کنگره، یکی دیگر از محورهای سوالات نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک است.

اکثریت ۶۱ درصدی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی حمایتشان را از تحقیقات درباره حمله به کنگره آمریکا اعلام کردند. البته ۸۳ درصد دموکرات‌ها از این تحقیقات حمایت و ۶۰ درصد جمهوری‌خواهان با آن مخالفت کردند.

نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک یک روز بعد از اولین سالگرد حمله به کنگره آمریکا آغاز شد. این نظرسنجی از هفتم تا دهم ژانویه (۱۷ تا ۲۰ دی ماه) نظرات ۱۳۱۳ فرد بزرگسال آمریکایی را در سراسر این کشور درباره موضوعات مختلف جویا شد.

جو بایدن رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا طی روزهای اخیر در حداقل دو سخنرانی به مناسبت اولین سالگرد حمله حامیان دونالد ترامپ به جلسه کنگره آمریکا اظهارنظر کرد و به شدت مواضع رئیس‌جمهور سابق را محکوم کرده است.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ در حالی که کنگره آمریکا مشغول برگزاری جلسه به منظور تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بود، هدف حمله حامیان خشمگین ترامپ رئیس‌جمهور وقت این کشور قرار گرفت.

دونالد ترامپ بارها در ماه‌های پایانی حضورش در کرسی ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که دموکرات‌ها و جو بایدن در انتخابات تقلبی بزرگ مرتکب شدند و از حامیانش خواسته بود جلوی «دزدیدن پیروزی» او را بگیرند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا