بین الملل

سومین تبادل زندانی بین روسیه و اوکراین انجام شد

سومین تبادل زندانی بین روسیه و اوکراین انجام شد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «تاتیانا موسکالکوا» کمیسیونر حقوق بشر روسیه از دور جدید تبادل زندانی میان روسیه و اوکراین خبر داد و اعلام کرد که این تبادل روز یک شنبه صورت گرفته است.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، پیش از این «ایرینا ورشچوک» معاون نخست وزیر اوکراین نیز از دور سوم تبادل زندانی میان مسکو و کی‌یف خبر داده بود. 

موسکالکوا  روز یک شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت، یک تبادل زندانی دیگر شب گذشته بین روسیه و اوکراین انجام شد.در میان زندانیان تبادل شده ۴  متخصص شرکت روس اتم و همچنین سربازارن شجاع ما نیز هستند. آنها اوایل بامداد امروز وارد خاک روسیه شدند.

با این حال موسکالکوا به تعداد دقیق اتباع روسی که در این تبادل زندانی آزاده شده‌اند اشاره‌ای نکرده است.

 معاون نخست وزیر اوکراین همچنین گفته بود، به دستور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، سومین تبادل زندانیان انجام شد، ۱۲ نفر از نظامیان ما از جمله یک افسر زن در حال بازگشت به خانه هستند.

وی در ادامه افزود: ۱۴ غیرنظامی از جمله ۹ زن دیگر نیز به خانه بازمی‌گردند.

روسیه و اوکراین حدود دو هفته پیش دومین دور تبادل زندانیان و اسرا را انجام دادند و طی آن مرزبانان اوکراینی که در هنگام دفاع از جزیره مار از سوی روسیه دستگیر شده بودند در ازای ۱۹ ملوان روسی آزاد شدند.

تبادل زندانیان میان دو کشور درحالی انجام گرفته است که مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین برای برقراری آتش بس به کندی پیش میرود. با این حال کارشناسان انجام این اقدامات را گامی در راستای اعتمادسازی و تسریع در روند گفت‌وگوها خوانده‌اند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا