بین الملل

سیاستمدار آلمانی: قطع دسترسی روسیه به سوئیفت به فروپاشی آن منجر می‌شود

سیاستمدار آلمانی: قطع دسترسی روسیه به سوئیفت به فروپاشی آن منجر می‌شود

به گزارش گروه بین الملل یولن، «فردریخ مرتز» رهبر حزب بزرگ «اتحاد دموکرات مسیحی» آلمان می‌گوید که تحریم روسیه و قطع ارتباط این کشور با سوئیفت(سیستم پرداخت بین بانکی بین‌المللی) اشتباه بزرگی از سوی اتحادیه اروپا خواهد بود. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، مرتز در مصاحبه با روزنامه «دی ولت» آلمان گفت: اگر ما روسیه را در زمینه سوئیفت تحریم کنیم یک اشتباه بززرگ کردیم که ممکن است کل این سیستم فرو بپاشد و ممکن است مجبور شویم به سمت سیستم پرداخت چینی هل داده شویم که باعث خسارات بزرگی به کشورهای اروپایی خواهد شد. 

رهبر حزب اتحاد دموکرات مسیحی همچنین امضای همکاری و شراکت میان اتحادیه اروپا با اوکراین را اشتباه خواند. وی تاکید کرد که شراکت با اوکراین در اتحادیه اروپا با توافقنامه تجاری اروپا با روسیه در تناقض است. 

مرتز در ارتباط با احتمال پیوستن اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز به تصمیم سال ۲۰۰۸ اعضای ناتو اشاره کرد و گفت: کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۸ نظر خود را اعلام کردند که اوکراین تا آینده نامعلوم عضوی از ناتو نخواهد شد. 

وی افزود: من فکر می‌کنم این موضع هنوز هم درست است. با این حال نباید به درخواست روسیه، آزادی تصمیم گیری درباره عضویت اوکراین در ناتو را محدود کنیم.

اوکراین و کشورهای غربی طی ماههای گذشته همواره تاکید کرده‌اند که روسیه به دنبال حمله نظامی به اوکراین است و استقرار صد هزار نظامی ارتش روسیه در مناطق مرزی روسیه را از نشانه‌های آن خوانده‌اند. با این حال مقامات روسیه این ادعاها را رد کرده و حضور نظامیان خود در مرز اوکراین را اقدامی عادی در داخل مرزهای خود می‌دانند. 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اخیرا درباره قصد اروپا و آمریکا برای تحریم روسیه در زمینه سوئیفت گفت: «تحریم‌ها علیه مقام‌های سیاسی روسیه به همراه مسدود کردن دسترسی مسکو به سامانه مالی تحت کنترل غرب، به منزله قطع روابط بوده که به نفع هیچ کسی نیست».

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا