کرمان

سیرجان کاندیدای میزبانی مسابقات جهانی کونگ‌فو

سیرجان کاندیدای میزبانی مسابقات جهانی کونگ‌فو

به گزارش یولن از سیرجان، اعضای فدراسیون کونگ‌فو و نماینده فدراسیون جهانی تای به‌منظور بررسی امکانات و ظرفیت‌های شهرستان سیرجان برای میزبان یکی از مهمترین مسابقات در سطح جهان یعنی کونگ‌فو به این شهرستان سفر کردند.

در این مراسم که با حضور فرماندار، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری و مسئولان ورزشی شهرستان سیرجان و استان کرمان به میزبانی باشگاه گل‌گهر برگزار شد، سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور و عضو هیأت رئیسه فدراسیون کونگ‌فو تو آ در گفتگویی اختصاصی با فارس اظهار کرد: ضمن خرسندی از حضور در این شهرستان امیدواریم بتوانیم مسابقات رزمی در سطح جهانی در این شهرستان سیرجان برگزار کنیم و باشگاه گل‌گهر سیرجان دارای امکانات بسیار خوبی‌ست و فضاها و سالن‌های قابل قبولی دارد.

وی افزود: در مسابقات جهانی کو‌نگ‌فو نمایندگانی از ۶۰ کشور جهان در این مسابقات حضور خواهند داشت و امیدواریم که این اتفاق خوب در استان کرمان و شهرستان سیرجان رقم بخورد و به افتخارات قبلی این استان و شهرستان بیفزاید.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون کونگ‌فو تصریح کرد: امکانات و زیر ساخت‌های شهرستان سیرجان برای برگزاری این مسابقات جهانی مناسب است و نواقصی که وجود دارد را می‌توان برطرف کرد و برای رفع آن زمان هست.

علی یعقوبی فرماندار سیرجان در مورد شرایط شهرستان برای چنین رویداد مهمی گفت: امیدواریم که بتوانیم نظر مثبت فدراسیون کونگ‌فو را جلب کنیم و میزبان خوبی برای این مسابقات در شهریور ماه باشیم.

 فرماندار سیرجان  ادامه داد: با توجه به حضور افراد توانمند در این حوزه نویدبخش این است که بتوانیم تا فرصت باقی مانده نواقص مورد نظر فدراسیون را برطرف کنیم.

ثبت ورزش تو آی به نام کشور ایران

 رضا حیدری رئیس فدراسیون آسیایی تو آی درباره ظرفیت‌های شهرستان سیرجان برای میزبانی مسابقات جهانی تو آی گفت: ۵ استان فارس، کرمان، خوزستان، کرمانشاه و کیش تقاضای میزبانی این مسابقات را دارند که در حال حاضر ۲ استان را بازدید کردیم وپس از باز ید از دیگر استان‌ها بتوانیم تصمیم بگیریم که کدام استان میزبان این رویداد جهانی باشد.

وی بیان داشت: ورزش تو آی  یک ورزش کاملا ایرانی است و بیش از ۶۰ کشور زیر پرچم این ورزش هستند و تلاش کرده‌ایم که این ورزش که خاستگاه ایرانی دارد و مبدأ آن اقوان ایرانی هستند را به نام ایران ثبت کنیم و  برگزاری مسابقات جهانی در ایران مقدمه ثبت این ورزش به نام ایران است.

در حاشیه این‌ مراسم  محمد اسفندیارپور مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر اظهار داشت: بسیار خرسند هستیم که بتوانیم میزبانی رویداد جهانی را انجام دهیم و حضور مسئولان شهرستان در این مراسم و پیگیری‌های نماینده مردم سیرجان و بردسیر نشان از دغدعه آنها و همچنین همراهی و تعاملی است که بین مجموعه‌های شهرستان وجود دارد.

وی افزود: یکی از آسیب‌های ورزش ما تمرکز است که سبب شده به حوزه‌ها و شهرهای دیگر نگاه نکنیم و بسیار ناراحت کننده است که می‌بینیم امروز اماکن و زیرساخت‌هایی داریم که برای آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و آنها را ساخته‌ایم اما  نمی‌توانیم میزبانی رویدادهای بزرگی را به‌دست بیاوریم، زیرا هیچگاه به میزبانی رویدادهای بزرگ، فکر نکرده‌ایم و امروز باید یک رویداد مهم را میزبانی کنیم تا بدانیم مشکلات ما چیست و آنها را برای پیشرفت خود رفع کنیم.

مدیرعامل باشگاه گل‌گهر در مورد مسئولیت‌های اجتماعی نیز توضیح داد: امروز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی از نوع ورزشی اتفاقات خوبی در حال انجام است و پروژه‌های بزرگی در حال ساخت است و این حاصل نگرش و تلاش  مسئولان این مجموعه بوده است و این مجموعه توانایی برگزاری مسابقات  مهمی همچون مسابقات جهانی را در خود می‌بیند که امیدوارم هیأت رئیسه به شهرستان سیرجان نگاه ویژه کنند.

 ناصر گل‌محمدی رئیس اداره ورزش و جوانان سیرجان نیز گفت: امیدوار هستیم که بتوانیم نگاه مثبت هیأت رئیسه فدراسیون تو آی را جلب کنیم و میزبان مسابقات جهانی کو‌نگ‌فو توآ در اوایل مهرماه باشیم و مردم خوب و مهمان نواز شهرستان سیرجان شاهد حضور نمایندگان بیش از ۶۰ کشور جهان باشند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا