خوزستان

شرجی نفس‌گیر تا اواسط هفته میهمان خوزستان است

شرجی نفس‌گیر تا اواسط هفته میهمان خوزستان است

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شرجی نفس گیر که از روز پنجشنبه گذشته برخی نقاط خوزستان را فرا گرفته امروز شنبه در ۶ نقطه استان به بالای ۸۰ درصد رسید.

وی افزود: میزان رطوبت در صبح امروز در شادگان ۸۶، بندر ماهشهر ۸۵، اهواز و کشاورزی اهواز ۸۲، آبادان و هندیجان ۸۱، بستان ۷۳، شوش ۶۹، صفی آباد دزفول ۶۶، امیدیه ۶۴، گتوند ۶۰، حسینیه اندیمشک ۵۷ و آغاجاری ۵۶ درصد ثبت شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش یابی تا اواسط هفته جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت و شرجی در مناطق جنوبی، شرقی و مرکزی استان خواهد شد.

وی ادامه داد: در این مدت به دلیل شاخص‌های بالای ناپایداری در بعدازظهرها، احتمال رگبار و رعد وبرق، تندباد لحظه‌ای در مناطق و ارتفاعات شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی و بخش‌هایی از شمال استان و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال وقوع گرد و غبار همرفتی در برخی نقاط استان به ویژه مناطق جنوبی و مرکزی آن وجود دارد.

محمد سبزه زاری تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۴۸.۷ و ایذه با ۲۵.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند.

وی بیان کرد: حداقل دمای اهواز ۳۲.۶ و حداکثر ۴۷.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا