کردستان

شرکت آبفا کردستان: اتمام پروژه مجتمع آبرسانی نایسر در گرو رفع معارض است

به گزارش خبرگزاری یولن از سنندج، به دنبال انتشار گزارشی با عنوان «روستا شهری با مشکلات فراوان/ بازی مرگ مسوولان با جان مردم صلوات‌آباد» که مشکلات این روستا از جمله مشکلات کمبود آب و آبدار روستا را به تصویر کشیدیم، که شرکت آبفار کردستان در جوابیه‌ای که در متن آن در ادامه می‌آید، این موضوع را تشریح کرده است.

روستای صلوات آباد در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر سنندج با جمعیتی بالغ بر۵۰۰۰ نفر و ۱۱۸۶ رشته انشعاب آب از سمت چشمه‌های موجود تامین آب می‌شود. لذا با توجه به کاهش نزولات جوی، ساخت وسازهای بی‌رویه و افت شدید آبدهی چشمه‌ها، روستای مذکور دچار تنش آبی گردید. باتوجه به اهمیت موضوع شرکت آبفا کردستان جهت برون‌رفت از تنش آبی موجود و تامین آب پایدار روستا اقداماتی به شرح ذیل انجام و در دست اقدام است.

۱-اقدامات کوتاه مدت:

در سال جاری با توجه کاهش نزولات جوی نسبت به بهسازی ۳ دهنه چشمه و ۱۰۰ متر طول لوله‌گذاری اقدام و در این راستا ۶ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب روستا اضافه شد که بخش عمده‌ای از روستا رفع تنش شد.

۲-اقدامات میان مدت:

شرکت آبفا کردستان از محل طرح‌های عمرانی نسبت به تعریف پروژه مجتمع نایسر جهت تامین آب روستاهای صلوات آباد، برازان و دولت‌آباد در سال‌های گذشته اقدام و در این راستا با اجرای پروژه‌های حفره چاه، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵۰۰ مترمکعب مخزن و احداث ۲۲ کیلومتر خط انتقال آب ۹۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

شایان ذکراست، در صورت رفع معارض مسیر خط انتقال آب (حدودا ۵۰۰ متر) این شرکت نسبت به اتمام پروژه اقدام و بهره‌برداری از پروژه مجتمع آبرسانی به روستاهای صلوات آباد، برازان و دولت آباد شهر سنندج آغاز می‌شود.

۳-اقدامات بلندمدت:

شبکه توزیع آب وانشعابات روستا با توجه به اجرای نامناسب و نامرغوب بودن لوله و اتصالات دچار   هدررفت بوده که در این راستا جهت نوسازی و اصلاح شبکه توزیع آبرسانی و انشعابات روستا ۷۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می‌باشد که در صورت تامین اعتبار اجرایی پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است؛ در ارتباط با آبدار روستای صلوات آباد به آگاهی می‌رساند آقای شاهو صلواتی آبدار مورد تایید شورای روستا و دهیاربوده که چندین سال است بعنوان آبدار انجام وظیفه می‌نماید و در زمان شکستگی شبکه آبرسانی و انشعابات از این طریق نامبرده در اسرع وقت گزارش و اطلاع رسانی می‌گردد که بدون فوت وقت اکیپ تعمیرات جهت ترمیم به محل اعزام می‌گردد.

مضافا اعلام می‌دارد که نامبرده در هر زمان از شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان محترم روستای صلوات آباد می‌باشد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا