بین الملل

شرکت آمریکایی: ایران ده‌ها موسسه اسرائیلی را هک کرده است

شرکت آمریکایی: ایران ده‌ها موسسه اسرائیلی را هک کرده است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، شرکت فناوری «سایبریزن» در گزارشی روز سه‌شنبه مدعی شده ایران با کمک نائبانش ده‌ها نهاد مربوط به رژیم صهیونیستی را هک کرده است.

دفتر مرکزی شرکت سایبریزن در شهر «بوستون» در ایالت ماساچوست واقع است با این حال، این شرکت دفاتری هم در لندن، توکیو و تل‌آویو دارد.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» که گزارش شرکت سایبریزن را بررسی کرده می‌گوید این گزارش اطلاعات جدیدی درباره عمق نفوذ ایران و گروه‌های نیابتی‌اش به ده‌ها نهاد خصوصی و دولتی متعلق به رژیم اسرائیل طی سال گذشته میلادی را در اختیار قرار می‌دهد.

طبق گزارش سایبریزن هدف ایران از انجام این حملات تلاش برای جاسوسی، به دست آوردن اطلاعات حساس و ایجاد هرج و مرج در فلسطین اشغالی و ضربه زدن به نهادهای رژیم اسرائیل بوده است. 

در گزارش سایبریزن با بیان این ادعا که گروه «عصای موسی» یک گروه ایرانی است نوشته این گروه برای اولین بار در اکتبر ۲۰۲۱ شناسایی شد و هدفش ضربه زدن به شرکت‌های اسرائیلی از طریق درز دادن اطلاعات حساس است.

روزنامه جروزالم‌پست به نقل از مقام‌های فعلی و سابق رژیم صهیونیستی گزارش داده که اصلی‌ترین نوآوری گروه عصای موسی این است که فعالیت‌های این گروه کمتر به استفاده از تکنیک‌های بدیع متکی است و بیشتر، بر اساس تحقیقات عمیق برای یافتن بخش‌های آسیب‌پذیر رژیم اسرائیل متمرکز است.

گروه عصای موسی، طبق نوشته جروزالم‌پست، صنایع مختلفی از بخش انرژی گرفته تا گردشگری و مسافرت را هدف قرار می‌دهد. در گزارش شرکت سایبریزین آمده اهداف گروه عصای موسی با دکترین سایبری ایران که ضربه زدن به نهادهای دولتی و نظامی دشمنان ژئوپولتیک این کشور است همسویی دارد.

در بخش دیگری از گزارش تصریح شده که رفتار «عصای موسی» با مجرمان سایبری که با استفاده از باج‌افزارها قربانیانشان را به پرداخت پول مجبور می‌کنند تفاوت دارد. سایبریزین تصریح می‌کند: «بر خلاف مجرمان سایبری که از باج‌افزار برای وادار کردن قربانیان به پرداخت پول استفاده می‌کنند ارزیابی می‌شود که گروه عصای موسی بدون مطالبه باج اقدام به درز اطلاعات حساس می‌کند و همان‌طور که ارزیابی‌ها نشان می‌دهند اهداف آنها ماهیتاً سیاسی است.»

در همین حال، یک موسسه دیگر به نام «کالکالیست» امروز سه‌شنبه گزارش داده گروه عصای موسی اطلاعات مربوط به شرکت دفاعی رافائل را هک کرده است. جروزالم‌پست نوشته این گزارش مشخص نمی‌کند که آیا اطلاعات مذکور، اطلاعات حساس مربوط به سامانه گنبد آهنین بوده است یا خیر. 

علاوه بر این، رسانه‌های عبری‌زبان، امروز سه‌شنبه از هک شرکت صهیونیستی «e-post» فعال در زمینه ارائه خدمات پستی و تحویل مرسولات خبر دادند. (جزئیات بیشتر)

حملات سایبری علیه شرکت‌ها و نهادهای رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته تشدید شده است. در همین ارتباط، شرکت لجستیکی «گلد باند» که مسؤولیت اداره کارخانه کشتی‌سازی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد، روز گذشته اعلام کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته است.

گروه هکری عصای موسی پیشتر نیز فایل‌هایی را شامل اطلاعات جزئی از صدها نظامی عضو ارتش رژیم اشغالگر قدس و تصاویر شخصی از «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم را در محیط «دارک نت» و «تلگرام» منتشر کرده بود. این اولین بار نبود که بنی گانتز هدف حمله سایبری قرار می‌گرفت. سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیز در ماه‌های اخیر اعلام کرده بود که نظافتچی خانه بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اطلاعاتی را در اختیار یک گروه هکری قرار داده است.

در ماه‌های گذشته نیز نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند. روز هشتم آبان روزنامه «جروزالم‌پست» گزارش کرد که گروه هکری موسوم به سایه سیاه سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا