اردبیل

«آسیب‌های اجتماعی» تهدیدی مهم علیه نسل جوان

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی عصر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن، عترت و نماز و جشنواره نوجوان سالم و جشنواره معلمان هنرمند اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین تهدیدها علیه نسل جوان و نوجوان است که برای مصون ماندن از این آسیب‌ها باید ضمن تقویت مثبت‌اندیشی به مسائل اجتماعی و اعتماد و خودباوری در دانش‌آموزان، از همه ظرفیت‌ها از جمله تشکل‌های مردم‌نهاد و دانش‌آموزی، خانواده‌ها و رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی به این قشر استفاده کرد.

وی افزود: امروزه با توجه به تغییرات حاکم بر سبک زندگی و وجود فضای مجازی و الگوهای جدید در زندگی فرزندان، به یقین رسالت آموزش‌وپرورش دچار تغییرات اساسی شده است.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد ضمن تقدیر و تشکر از زحمت‌های معلمان بیان کرد: وظیفه آموزش‌وپرورش تربیت شهروندان نمونه و سالم برای جامعه است.

باقری بنابی هنرمندی معلمانی که رسالت اصلی‌شان شناساندن هویت فرهنگی به دانش‌آموزان است را قابل ستایش دانست و ادامه داد: هنر یک فعالیت آگاهانه انسانی است که تجربه‌های حسی و عاطفی هنرمند را با مخاطب به اشتراک می‌گذارد.

باقری بنابی یکی از رسالت‌های آموزش‌وپرورش را انتقال ارزش‌ها، سنت‌ها، مهارت‌های زندگی و اجتماعی دانست و اظهار کرد: پیدایش علم و دانش با خلقت انسان برابری می‌کنید و بشر همواره درصدد درک و فهم معانی آن بوده است و نقش علم در زندگی انسان نشان‌دهنده راه سعادت بوده و باعث توانمند شدن انسان می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از برترین‌هایی که مقام اول کشوری و استانی را در حوزه پرورشی کسب کرده بودند، تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا