سلامت

شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان از مرز ۵ میلیون نفر گذشت

به گزارش روز سه شنبه گروه آموزش یولن از خبرگزاری یونایتدپرس، طبق اعلام ردیاب دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمریکا که ثبت مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز کرد، تا روز دوشنبه ۷۴۵ هزار و ۸۳۶ مورد مرگ را گزارش کرده است. این رقم از تعداد تلفات آمریکا بر اثر «آنفلوآنزای اسپانیایی» در سال‌های ۱۹۱۹-۱۹۱۸ که حدود ۶۷۵ هزار آمریکایی جان خود را از دست دادند، بیشتر است.

برزیل با ۶۰۷ هزار و ۸۲۴ مورد، هند با ۴۵۸ هزار و ۴۳۷ مورد فوت، مکزیک با ۲۸۸ هزار و ۳۶۵ مورد، روسیه با ۲۳۵ هزار و ۳۱۸ مورد و پرو با ۲۰۰ هزار و ۲۴۶ مورد فوت ناشی از کرونا از کشورهایی هستند که پس از آمریکا بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را دارند.

سازمانی که مدیریت واکسن را ردیابی می کند، به نام (Our World In Data) گزارش داد، در حالی که تقریبا نیمی از جمعیت جهان حداقل یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اما در کشورهای کم درآمد تنها ۳.۶ درصد از مردم دستکم یک دز واکسن زده اند.

سران کشورها در نشست گروه ۲۰، بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن نگرانی عمیق خود را در مورد همه‌گیری کووید-۱۹ ابراز کردند. در این بیانیه آمده است: همه‌گیری کووید-۱۹ همچنان تأثیرات عمیقی در سراسر جهان دارد. مرگ و میر شدید، عوارض و بستری شدن بیماران مبتلا در بیمارستان ها به وضوح نقاط ضعفی را در زمینه پیشگیری از این بیماری همه گیر، آمادگی و واکنش سیستم ها و خدمات بهداشتی، اطلاعات و آموزش نشان داده است.

در این بیانیه همچنین نگرانی‌هایی را در مورد تلفات ناشی از این همه‌گیری بر اقتصاد جهانی مطرح شده است. سران گروه ۲۰ در این بیانیه اعلام کردند: بهبود اقتصادی در میان کشورها و در داخل کشورها بسیار متفاوت است و به شدت بر اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه و جمعیت هایی که در موقعیت های آسیب پذیر هستند، از جمله خانواده های فقیرتر، زنان و دختران، افراد دارای معلولیت، سالمندان و کودکان تأثیر می گذارد. این بیماری همه گیر کاستی های قابل توجهی را در توانایی جهان برای هماهنگ کردن واکنش بهداشتی جهانی نشان داده است.

در همین حال، مقاومت در بسیاری از نقاط جهان برای دریافت واکسن ادامه دارد که به بروز دعواهای حقوقی و اختلافات در محل کار بر سر واکسیناسیون اجباری منجر می شود. به عنوان مثال، دستوری در خصوص تزریق واکسن در شهر نیویورک، دیروز دوشنبه اجرا شد که بر اساس آن همه کارمندان شهر باید واکسینه شوند. اما هنوز تعداد قابل توجهی از افسران پلیس، آتش نشانان و کارکنان بهداشتی واکسینه نشده اند. این موضوع باعث نگرانی عمیق مقامات در مورد ناکافی بودن امدادرسان های اولیه در مواقع اضطراری شده است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا