بین الملل

شمخانی: چشم انداز توافق به دلیل تاخیر واشنگتن در اتخاذ تصمیم سیاسی همچنان مبهم است

شمخانی: چشم انداز توافق به دلیل تاخیر واشنگتن در اتخاذ تصمیم سیاسی همچنان مبهم است

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (دوشنبه) ۱۶ اسفند ماه در توئیتی نوشت: چشم انداز توافق در مذاکرات وین به دلیل تاخیر واشنگتن در اتخاذ تصمیم سیاسی همچنان مبهم است.

وی افزود: اولویت مذاکره کنندگان ایرانی حل و رفع موضوعات باقیمانده است که در ردیف خطوط قرمز محسوب می‌شوند.

شمخانی تصریح کرد: دسترسی سریع به توافق قوی نیازمند ارائه ابتکارهای جدید از سوی همه طرف‌هاست.

شمخانی: چشم انداز توافق به دلیل تاخیر واشنگتن در اتخاذ تصمیم سیاسی همچنان مبهم است

 

به گزارش فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (دوشنبه) ۱۶ اسفند ماه در توئیتی نوشت: ‏کنش‌های مثبت و منفی کشورهای حاضر در ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ با هدف تامین منافع انجام می‌شود و قابل درک است. تنها عامل موثر بر تعامل ما با ۱+۴ نیز تامین منافع مردم ⁧‫ایران‬⁩ است. ارزیابی مولفه‌های جدید موثر بر مذاکرات و اتخاذ ابتکارات مذاکراتی برای سرعت دادن به حصول نتیجه را در دستور کار داریم.

گفتنی است، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی (پنجشنبه) ۱۲ اسفند نیز در توئیتی نوشت: راهبرد «مقاومت فعال»، سیاست «فشار حداکثری» ترامپ را به اعتراف دولت فعلی آمریکا با شکست روبرو کرد.مذاکرات وین اگر به توافق خوب منتهی نشود، به طور قطع در آینده نه چندان دور، دولت فعلی آمریکا  نیز به دلیل عدم استفاده به موقع از فرصت دیپلماسی، احساس شکست خواهد کرد.

به گزارش فارس، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و مذاکرات در وین کماکان در جریان است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه نهم اسفند ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات جاری در وین گفت: پیش‌نویسی از توافق آماده شده و الان در نقطه‌ای هستیم که ابهامی برای واشنگتن و اروپا درباره خطوط قرمز ما وجود ندارد و قطعا از خطوط قرمز خود عبور نمی‌‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز هم در نشست هفتگی با خبرنگاران بار دیگر با بیان این‌که هیچ زمانی را به عنوان ضرب الأجل نه می‌پذیریم و نه به آن نگاه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مسیر بازگشت آمریکا به برجام یک شبه نخواهد بود. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا