سمنان

شناسایی زیرساخت‌های حساس در طرح جامع پدافند غیرعامل سمنان

به گزارش یولن از سمنان، ایرج کارخایی عصر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل انجام شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل یا همان دفاع غیرنظامی که قدمتی تاریخی دارد، در قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) نیز به‌عنوان آمادگی برابر تهدیدات مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه در دوران دفاع مقدس بعضاً مورد حملات غافلگیرانه دشمن قرار می‌گرفتیم و تمهیداتی چون پدافند غیرعامل اندیشیده نشده بود، بسیاری از زیرساخت‌ها و امکانات ما نابود می‌شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: این تجربیات باعث شد در کنار پدافند عامل، دفاع پایدار و مستحکمی مانند پدافند غیرعامل موردتوجه قرار گیرد.

کارخایی با بیان اینکه تقویت بنیه دفاعی مورد تأکید امام راحل بود، اضافه کرد: از دوراندیشی‌های حکیمانه مقام معظم رهبری، بحث جدی گرفتن تمهیدات و ملاحظات پدافند غیرعامل است.

کارخایی عنوان کرد: امروز با تهدیدات دانش‌محوری مواجه هستیم که ازلحاظ شکل و محتوا تغییرات اساسی نسبت به تهدیدات گذشته دارند.

وی عنوان کرد: وسعت گسترده فناوری و وابستگی زیرساخت‌ها و خدمات به حوزه سایبری فرصت ارزشمندی را در کنار تهدیداتی که درون آن نهفته، به وجود آورده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه یکی از اهداف و سرمایه‌گذاری‌های اصلی دشمن، بحث حملات سایبری است، گفت: جنگِ شناختی در حوزه فکر و اندیشه، به‌منظور تغییر در باورها یک تهدید اساسی به شمار می‌آید.

کارخایی تصریح کرد: در طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان که یک سند بالادستی ارزشمند است، تمام ظرفیت‌ها، نقاط مختلف و زیرساخت‌های حساس و مهم شناسایی شده و در کنار آن تهدیدات مرتبط احصا شد.

وی با بیان اینکه بحث آموزش هم به‌عنوان یک رکن اساسی برای آگاهی‌بخشی عموم مردم موردتوجه قرار دارد، گفت: در هفته «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» ۲۰۰ عنوان برنامه در استان سمنان اجرایی می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: یک تهدید مهم زیستی، ویروس کرونا است که پدافند غیرعامل نیز با حضور در ستاد استانی مقابله با کرونا و تشکیل جلسات مختلف، پیگیر مسائل مربوط به سلامت و حفظ جان مردم است.

کارخایی بیان کرد: مردم، پشتوانه اصلی پدافند غیرعامل هستند، حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف یک مبحث پدافند غیرعامل است.

وی خاطرنشان کرد: از توصیه‌ها و رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان به‌عنوان ره‌توشه در راستای ترویج گفتمان پدافند غیرعامل استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا