گیلان

شناسایی ۱۷۰۰ فروشگاه در گیلان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی

شناسایی ۱۷۰۰ فروشگاه در گیلان برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی

به گزارش یولن از رشت، سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی به صورت پایلوت در گیلان اظهار کرد: با توجه به قوانین در راستای حمایت معیشت اقشار کم درآمد و آسیب پذیری، بزرگترین هدف این طرح، محافظت از اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر در برابر تورم است.

وی با اشاره به اینکه گیلان به صورت آزمایشی در ابتدای اجرایی شدن این طرح، قرار گرفته افزود: در ابتدا استان هرمزگان پایلوت شد و پس از آن به واسطه وجود شاخص‌های استانی و اطلاعاتی جمع‌آوری شده این طرح به صورت آزمایشی در گیلان اجرایی می‌شود.

اسحاقی با اشاره به آغاز فرایند پیاده‌سازی این طرح از ۱۲ بهمن گفت: در این بازه زمانی توانستیم یک هزار و ۷۰۰ فروشگاه را شناسایی کنیم که به سامانه «شما» (شبکه ملی اعتبار)، مجهز شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با اشاره به سازوکار فروشگاه‌های متصل به درگاه شبکه پرداخت طرح کالا برگ الکترونیکی افزود: به همه فرمانداران مکلف شده که حتی  در تمامی دهستان‌ها نیز حداقل یک فروشگاه را برای مشمول شدن در این طرح انتخاب کنند.

اسحاقی با بیان اینکه ۱۰ کالا اساسی مشمول این طرح است، تصریح کرد: سرانه یارانه‌ای که مقرر بوده هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز و طرح کالا برگ الکترونیکی نیز یک ماه زودتر به کد ملی سرپرست خانوار واریز می‌شود که می‌توانند یا در زمان مقرر به صورت نقدی دریافت کنند یا یک ماه جلوتر از فروشگاه‌ها سهمیه خود را خرید کنند.

وی با اشاره به چگونگی مطلع شدن خانوار مانده اعتبار اقلام مصوب در کارت بیان کرد: مردم می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۲۸*۷۸۸* از مانده اعتبار خود آگاه شوند یا با شماره گیری ۱۲۴ مشکلات و سؤالات خود را مطرح کنند که توسط اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و همکاری فرمانداران به مشکلات رسیدگی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان با تأکید بر اینکه این کالا برگ الکترونیکی برای تمامی آن هشت دهک یارانه بگیر لحاظ شده افزود: همه کسانی که تاکنون یارانه دریافت می‌کردند مشمول این طرح هستند و اگر با مشکلی مواجه شدند با مراجعه به سامانه حمایت، مشکلات خود را پیگیری کنند.

وی به با اشاره به تجهیز یک هزار و ۷۰۰ فروشگاه برای اجرای کالابرگ الکترونیکی اشاره کرد و گفت: مردم خودشان حق انتخاب دارند که از کدام فروشگاه و چه محصولی را مطابق با نیاز خود تهیه کنند و اگر فروشگاه‌های دیگری تمایل به همکاری و کمک به دولت در اجرای این طرح را دارند می‌توانند ثبت‌نام کنند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا