بین الملل

شهادت زندانی بحرینی به دلیل عوارض ناشی از شکنجه و اهمال پزشکی

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، جمعیت «الوفاق» بحرین از شهادت «علی قمبر» زندانی سابق بحرینی در پی عوارض ناشی از بیماری و شکنجه در زندان آل‌خلیفه خبر داد و خواستار مشارکت مردمی در مراسم تشییع وی در روستای «النویدرات» شد.

بر اساس گزارش «العهد»، ائتلاف ۱۴ فوریه نیز شهادت قمبر را تسلیت گفت و وی را یک قربانی در راه عزت و کرامت ملت بحرین و نیز اهداف انقلاب این کشور برای تحقق عدالت و مساوات و تعیین سرنوشت خواند.

قمبر در زمان بازداشت در زندان جو در سال ۲۰۱۴ به سرطان مبتلا شد و رژیم آل‌خلیفه مانع درمان وی در آن زمان شد علاوه اینکه مورد شکنجه شدید هم قرار گرفت. در سال ۲۰۱۸ با وخیم شدن حال این زندانی، رژیم آل‌خلیفه تابعیت وی را لغو و او را آزاد کرد.

چندی پیش، یک روزنامه لبنانی نوشت، شرایط نامناسب زندانیان سیاسی در بحرین به حدی رسیده که برخی نمایندگان اروپایی خواستار اعمال تحریم علیه دولت بحرین شده‌اند.

روزنامه لبنانی «البناء» در مطلبی به نقل از یک منبع حقوقی اروپایی نوشت، مسأله بازداشت‌شدگان سیاسی در بحرین بالاتر از آن است که اتحادیه اروپا بتواند درباره آن سکوت کند.

این منبع گفت، تعداد زندانیان سیاسی در بحرین سه هزار نفر است، بیش از صد نفر آنها به کرونا مبتلا شده‌اند و یک زندانی بر اثر این بیماری فوت کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا