بین الملل

شهادت ۲ یمنی در حملات ارتش سعودی

شهادت ۲ یمنی در حملات ارتش سعودی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، حملات توپخانه‌ای و پهپادی ارتش سعودی به سمت مناطق مرزی یمن همچنان موجب قربانی شدن غیرنظامیان می‌شود. در ۲۴ ساعت گذشته دو غیرنظامی در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری سبأنت، در استان صعده و در منطقه مرزی «شدا» حملات توپخانه‌ای موجب شهادت یک یمنی و وارد آمدن خسارات سنگین به خانه‌های روستاییان شد.

به گفته یک منبع امنیتی در استان صعده، منطقه «شدا» به صورت روزانه هدف حملات توپخانه‌ای قرار دارد و ارتش سعودی عامدانه روستاها و مناطق مسکونی را هدف قرار می‌دهد. در استان حجه نیز جنگنده‌های سعودی سه مرتبه منطقه «عبس» و ۱۵ بار منطقه «حرض» را بمباران کردند.

این اتفاق در استان الحدیده نیز به صورت روزانه رخ می‌دهد و ائتلاف سعودی توجهی به توافق استکلهم سوئد (۲۰۱۸) نداشته و به طور دائم در حال نقض آن است. در  این راستا در ۲۴ ساعت گذشته منابع امنیتی دولت صنعاء ۹۶ مورد نقض توافق از جمله پرواز پهپادها و ۲۲ مرتبه حمله توپخانه‌ای و ۶۲ مورد تیراندازی از سوی مزدوران ریاض را ثبت کرده‌اند.

جنگ یمن در حالی به تدریج وارد هشتمین سال خود می‌شود که تاکنون دهها هزار شهید و مجروح و میلیون‌ها نفر آواره شده‌ و محاصره همه جانبه این کشور بحران غذایی و شیوع انواع بیماری‌ها را برای مردم یمن در پی داشته است. این در حالی است که ائتلاف سعودی امید داشت در عرض دو هفته کار یمن را یکسره کند، اما «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه دولت سعودی روز گذشته در مصاحبه با خبرگزاری آلمان با ذعان به این نکته گفت: «ما با شرکای خود برای کمک و محافظت از دولت یمن مداخله کردیم. امیدوار بودیم که این کار زیاد طول نکشد، اما متأسفانه بیش از آنچه انتظار داشتیم طول کشید.»

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا