بین الملل

شهباز شریف به عربستان سعودی می‌رود

شهباز شریف به عربستان سعودی می‌رود

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «مریم اورنگ زیب» وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان، ضمن خبر از سفر «شهباز شریف» نخست‌وزیر این کشور به عربستان، تاکید کرد که این سفر انگیزه‌ای قوی برای تداوم شراکت راهبردی اسلام‌آباد-ریاض خواهد بود.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم» وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان، در اولین نشست مطبوعاتی خود موضع حمایتی خود از تلاش‌های سعودی-پاکستانی در حوزه کشورهای اسلامی را که در وضعیت سختی قرار دارند، اعلام و تاکید کرده که مرحله کنونی از روابط دو کشور، هماهنگی‌های بیشتری را بین ریاض و اسلام‌آباد می‌طلبد.

اورنگ زیب خاطر نشان کرد: «عربستان سعودی یکی از بازیگران اصلی حوزه کشورهای اسلامی است و ما مراقب هماهنگی‌ها با این کشور درجهت مقابله با چالش‌ها و تهدیدات خارجی مثل دفع تروریسم هستیم».

روزنامه سعودی «الریاض» نیز در گزارشی با موضوع سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان سعودی نوست: این سفر فرصت مناسبی برای بحث و بررسی درخصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور به ویژه در مسائل سیاسی و سرمایه‌گذاری‌های تجاری خواهد بود؛ تا از این طریق روابط ریاض-اسلام‌آباد به قوّت، پایداری و راهبردی سابق خود برسد.

این منبع سعودی از سفر شریف به ریاض در راس هیاتی بلندپایه از مقامات دولت جدید پاکستان خبر داد و گفت که روز پنج‌شنبه این سفر آغاز و به مدت چند روز ادامه پیدا خواهد کرد. قرار است این هیات پاکستانی با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و سایر مقامات ریاض دیدار و گفت‌وگو داشته باشند.

اخیراً شهباز شریف با حمایت‌های آمریکایی به نخست وزیری پاکستان رسید و جای «عمران خان» نخست‌وزیر سابق این کشور را گرفت. این اولین سفر وی به ریاض خواهد بود.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا