قزوین

شهرداری پروژه‌های نیمه تمام حمل‌ونقلی را تعیین تکلیف کند/ مشکلات ترافیکی مردم را کلافه کرده است

به گزارش خبرگزاری یولن از قزوین، ولی چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورا که عصر امروز برگزار شد، اظهار کرد: بیش از سه ماه از تشکیل شورای ششم گذشته و برخی از امورات مهم شورا و شهرداری خصوصاً انتخاب و معرفی شهردار به سرانجام رسیده است.

وی افزود: اکنون ماه عسل شورا و شهرداری به پایان رسیده و فصل جدید خدمت و پاسخگوئی به شهر و شهروندان آغاز شده است.

این عضو شورای شهر عنوان کرد: با وجود محدودیت‌های کرونائی و عدم بازگشائی مدارس، متأسفانه شاهد ترافیک نسبتاً شدید در معابر شهری و کلافگی و سردرگمی شهروندان در اکثر نقاط شهر خصوصا در ساعات پیک و در هنگام بارش نزولات آسمانی هستیم.

چگینی افزود: انتظار می‌رود که مدیریت شهری در کوتاه مدت با تعامل و همکاری بیشتر با نیروی انتظامی و خصوصاً حضور پررنگ‌تر پلیس راهنمائی و رانندگی در معابر و تقاطع‌های مهم شهر، به منظور تسهیل در عبور و مرور و باز کردن گره‌های ترافیکی همکاری جدی‌تری داشته باشد.

این عضو شورا اظهار کرد: شهرداری باید در میان مدت با تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمامِ حمل و نقلی، از جمله کمربندی شرق، نسیم شمال، پل امام رضا(ع) و تقاطع غیر همسطح سردار آزادگان، تلاش مجدانه‌ای را در کمرنگ‌تر کردن مشکلات ترافیکی انجام دهد و در بلند مدت با برنامه‌ریزی‌های دقیق نسبت به اجرای پروژه‌های جدید مربوط به هوشمندسازی مدیریت ترافیک و تکمیل رینگ کمربندی شهر و اجرای تقاطع‌های غیر همسطح جدید در نقاط پرترافیک منطبق با طرح‌های موجود و مطالعات کارشناسی و نیازسنجی از مردم، اقدامات اساسی را انجام دهند.

رئیس کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمای‌گذاری شورای شهر، متذکر شد: در آستانه فصل بودجه نویسی سال ۱۴٠۱ از مدیریت شهری می‌خواهم که نگاه به درآمدهای غیر پایدار مثل فروش زمین، تراکم و جرائم کمیسیون‌ها را به حداقل رسانده و نگاه ویژه‌ای به درآمد‌های پایدار داشته باشد.
وی با تأکید بر راه‌های کسب درآمد پایدار، تصریح کرد: مدیریت شهری توزیع عادلانه بودجه در تمام مناطق شهر با نگاه ویژه به مناطق منفصل شهری، جنوب شهر، هادی آباد و سایر مناطق کم برخوردار را در دستور کار قرار دهد.

چگینی در پایان گفت: از شهردار محترم می‌خواهم به پروژه‌های نیمه‌کارهٔ شهرداری از جمله برج‌های ستاره پونک، حکم آباد و الهیه به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند شهرداری، نگاه ویژه داشته و این ساختمان‌های نیمه‌ساز را که چهرهٔ شهر را زشت کرده با نگاه درآمد زائی، تعیین تکلیف نموده و یک برنامه فوری به‌منظور جلوگیری از فرسودگی بیشتر سازه‌ها و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر شهرداری تهیه و به شورا ارائه نماید.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا