اصفهان

شهروندان مراقب کلاهبرداری مجرمان به بهانه حراج‌های پاییزی باشند

به گزارش یولن از اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، با ارائه فروش کالاهای ارزان قیمت و طرح‌های وسوسه انگیز و تخفیفات چشمگیر پوشاک، کیف، کفش، در شبکه‌های اجتماعی قصد تطمیع شهروندان را داشته و از این طریق کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: مجرمان سایبری با مهندسی اجتماعی و چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالای سفارشی خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کنند.

وی تاکید کرد: متاسفانه شهروندان بعداز واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو نبوده و یا کالای تحویلی به آنها تقلبی و متفاوت با کالای انتخابی است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: در پی تبلیغات حراج‌های پاییزی شاهد ارسال درگاه‌های جعلی و فیشینگ در شبکه‌های اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان توصیه کرد: شهروندان فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه آخر فصل و قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورند و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا