ایلام

شهرک توحید، جایی از جنس ویرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، با گذشت بیش از ۲ دهه از استقرار شهرداری شهر توحید هنوز طرح جامع و کاملی برای ابهام‌زدایی محدوده شهری شهر توحید در دست نیست.

خیلی از ساکنان شهر توحید که نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده‌اند هیچ گونه خدمات عمرانی و رفاهی برای ساکنان محدوده شهری در نظر نگرفته‌اند و وضعیت بسیار وخیمی از جمله عدم زیرسازی جاده، خیابان، کوچه، جدول کشی، روشن سازی معابر، نداشتن انشعابات آب، برق و گاز و… در اکثر نقاط حواشی شهر به وضوح دیده می‌شود. 

این شهر در مسیر سه استان ایلام، کرمانشاه و لرستان قرار دارد و از شهرستان‌ها‌ و استان‌های همجوار نیز مهاجر پذیر است و بایستی مورد توجه ویژه مسوولین قرار می‌گرفت و خدمات شهری خاصی نیز در آن اجرایی می‌شد اما از هیچ امکاناتی برخوردار نیست و تمامی شهروندان از این باب محروم هستند.

برخی از شهروندان ابراز داشتند که بارها به مسوولین شهرستان و استانی مراجعه کرده‌اند اما هر بار با درهای بسته مواجه شده‌اند و هیچ گونه پاسخی در این زمینه برای رفع مشکلات آنها از سوی مسوولین ارائه نشده است.

یک مدیر شهری نه تنها مشکلی را برطرف نکرده بلکه با هدر رفت سرمایه ملی مشکلی به مشکلات جامعه افزوده و سبب نارضایتی‌های متعددی شده است. 

خیابان‌هایمان جدول کشی نشده‌اند

یکی از  شهروندان شهر توحید در گفت‌وگو با فارس گفت: من در خیابان ۱۸ متری کشاورز جنب مدرسه حجاب زندگی می‌کنم که هنوز جدول کشی نشده در صورتی که روستاهای هلیلان اکثرا سنگ فرش یا آسفالت هستند اما ما که در شهر زندگی میکنیم جدول فاضلاب نداریم.

وی در ادامه افزود: در تابستان‌ها فاضلاب‌ها بوی نامطبوعی دارند و تمام شهر را فرا می‌گیرد علاوه بر آن انواع بیماری‌های عفونی و حیوانات موذی نیز شدت می‌یابند.

وجود انواع دست انداز و چاله در سطح شهر

یکی دیگر از شهروندان در گفت‌وگو با فارس گفت: شهر توحید به عنوان مرکز شهرستان پرترددترین بخش شهرستان هلیلان است؛ سطح شهر توحید و کهره به دلیل حفاری‌های که شرکت گاز و آب شهرستان انجام داده به صورت غیرقابل تحمل دست انداز و چاله ایجاد کرده و موجب خسارات برای دارندگان خودرو به وجود آورده و گاهاً زمینه ساز تصادف شده است.

وی در ادامه افزود: ساخت و سازهای بی‌جا و غیر مجاز در سطح  شهر توحید دیده می‌شود که عملا خیابان‌ها و کوچه‌ها را به بن بست تبدیل کرده‌اند؛ این اقدام  مشکلات دیگری را از جمله آب گرفتگی معابر در زمستان، حجیم شدن جوی‌های آب، ایجاد بوی نامطبوع و… به وجود آورده است از مسوولین مربوطه می‌خواهیم صدای مارا بشنوند و مشکلاتمان را مرتفع سازند.

حوزه شهری هلیلان نیازمند توجه مسوولین استانی و تزریق اعتبارات 

مراد صفری سرپرست‌ شهرداری توحید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در طی سال‌های گذشته اقداماتی در زمینه حل مشکلات شهری توسط همکاران صورت گرفته ولی به دلیل عدم زیرساخت مورد نیاز، امروز با انبوه مشکلات شهری و زیرساختی مواجه هستیم که باید اسناد آن تهیه و جهت رفع مشکلات بررسی شود. 

وی در ادامه تصریح کرد: خیلی از معابر شهری مخصوصا جاهایی که به تازگی ساخت وساز انجام گرفته فاقد زیرسازی جاده‌ای و جدول هستند؛ شهرداری درصدد است پس از دریافت مدارک اعتبارات در نظر گرفته شده و انجام امورات اداری مربوطه، تعیین وپیمانکار حداکثر تا دوماه آینده عملیات زیر سازی و اجرای جدول گذاری با اولویت معابری که بیشترین مجوز ساخت وساز را دارند شروع کند.

صفری در ادامه بیان کرد: طی بررسی‌های انجام شده و توجه به درخواست‌های عموم شهروندان احداث پارک و فضای سبز در حوزه شهری مورد پیگیری است که با توجه به اینکه در طرح تفصیلی چندین مکان کاربری فضای سبز و پارک داشته که به علت وجود معارض، شهرداری تاکنون موفق به تملک آنها نشده است اما احداث پارک، نصب وسایل بازی و ورزشی در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی قرار گرفته که ان‌شالله به زودی پس از تامین اعتبار و تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

مشکلات رصد شده و به زودی مرتفع می‌شوند

یاسر محمدی سخنگوی شورای شهر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: منتخبین جدید شورای شهر توحید تمام نظرات، دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و انتظارات شهروندان را به خوبی شنیده و رصد کرده است.

وی در ادامه افزود: اعضای شورای اسلامی شهر توحید در دوره ششم؛ اتحاد، همبستگی، همدلی و تلاش همه جانبه برای ارائه خدمات عام‌المنفعه را سرلوحه خدمت خویش قرار خواهند داد که وظیفه خود را جهت حل مشکلات شهری به خوبی انجام دهند.

انتظار می‌رود مسوولین مربوطه قبل از شروع فصل زمستان و سرما با همکاری ارگان‌های مربوطه نسبت به رفع این مشکلات چاره اندیشی کنند تا شهروندان بیش از این متحمل این سختی‌ها نباشند.

یکی از مشکلات این قبیل نظامات شهری نبود متخصصین کارآمد و برنامه ریزی جامع شهری در بدنه وپیکره سازمان شهرداری‌ها است.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا