سمنان

شهید سلیمانی مرد تدبیر و عمل بود/ شهیدان چراغ راه ما به‌سوی رستگاری هستند

شهید سلیمانی مرد تدبیر و عمل بود/ شهیدان چراغ راه ما به‌سوی رستگاری هستند

به گزارش یولن از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد، امام جمعه موقت سمنان عصر امروز در مراسم هفتمین روز شهید گمنام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار کرد: استقلال، عزت و سربلندی امروز ما مرهون فداکاری و ازجان‌گذشتگی شهدا و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه شهادت، جان‌نثاری در راه ارزش‌ها است، اضافه کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و راه شهدای انقلاب وظیفه تمامی اقشار جامعه و بزرگداشت شهدا و تجلیل از مقام شامخ آنها در حقیقت بزرگداشت ایمان، عشق، حماسه و کرامت انسانی و باعث تداوم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه شهیدان همواره چراغی در مسیر هدایت ما به‌سوی سعادت و رستگاری هستند، افزود: همه ما موظفیم پیرو راه این بزرگان باشیم.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه شهید سلیمانی مرد تدبیر و عمل بود و با این شاخصه توانست بر ایجاد امنیت جهان تأثیرگذار باشد، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها از عظمت شهید سلیمانی سخن گفتند که کم‌نظیر بود و ایشان عقیده دارند که راه این شهید باید ادامه داشته باشد و در دفاع از مکتب وی تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی همان‌طور که در میدان رزم هم‌تراز ندارد، در تدبیر و تعقل هم انسان ممتاز و ویژه‌ای بود.

شهید سلیمانی مرد تدبیر و عمل بود/ شهیدان چراغ راه ما به‌سوی رستگاری هستند

گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران استمرار داشته باشد

رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این مراسم ضمن بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران باید در زندگی ما استمرار داشته باشد، بیان کرد: امروز ترویج فرهنگ شهادت و انقلابی‌گری، امربه‌معروف و از مصادیق جهاد فرهنگی است.

وی افزود: دوران حماسه هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران، با تأسی از حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ثمره بالنده از فرهنگ ایثار و شهادت زا برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم به جای گذاشته و این فرهنگ در تاریخ ایران تبدیل به سنت شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به رشادت‌های شهید دل‌ها حاج قاسم سلیمانی گفت: اگرچه حاج قاسم در میان ما نیست؛ اما مکتب حاج قاسم زنده و راه حاج قاسم که همان خط سرخ انبیاء و اولیا است، ادامه دارد.

نقدی با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت خون شهدا است و باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی را با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مکان تدفین این شهید گران‌قدر در طول سال برگزار خواهیم کرد.

به گزارش فارس؛ تلاوت قرآن، سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و مرثیه‌خوانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا