خراسان رضوی

شهید شوشتری خستگی‌ناپذیر بود/ دشمن به تفرقه‌افکنی در افغانستان امیدوار است

به گزارش یولن از مشهد، مراسم یادواره سرداران شهید نورعلی شوشتری، رجبعلی محمدزاده و شهدای وحدت با حضور سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی معاون قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص)، سردار سرتیپ پاسدار سیدحسن مرتضوی فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان رده‌های مختلف نیروهای مسلح، صبح امروز به میزبانی مجتمع آیه‌ها مشهد برگزار شد.

برکات مجاهدت شهید شوشتری هنوز احساس می‌شود

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه در ابتدای این مراسم با بیان اینکه جهان اسلام امروزه نیاز مبرم به صفوف متحد و مستحکم مذاهب مختلف دارد، اظهار کرد: شهید شوشتری در عمل برای ایجاد وحدت در جامعه اسلامی مجاهدت کرد و اگرچه ۱۲ سال از شهادت این شهید والامقام گذشته است اما هنوز برکات گفتمان وحدت‌آفرین او در جامعه دیده می‌شود و برای معرفی شخصیت برگزیده او، باید بیش از پیش تلاش کرد.

شهید شوشتری خستگی‌ناپذیر بود

 معاون قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) در ادامه این مراسم، شهدا را پرورش‌یافته مکتب الهی خواند و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که هر انسان یک ولی دارد و ذات قدسی حضرتش، ولایت و سرپرستی پرهیزکاران را برعهده می‌گیرد، آنان را از ظلمات به سمت نور هدایت می‌کند و ظرفیت‌های نفس او را تعالی می‌بخشد.

سردار پاسدار محمدجعفر اسدی افزود: شهید شوشتری یک جوانمرد قهرمان و مصداق بارز کسانی بود که در تمام طول عمر خود به خاطر اخلاص و خداترسی، در نور باقی ماندند و به همین صورت هم به شهادت رسیدند، من به یاد دارم که این شهید والامقام هیچ‌گاه از تلاش در راه پاسداری از دین خدا و رفع حاجات هموطنان خود دریغ نکرد و در این راه احساس خستگی نداشت.

وی تصریح کرد: ملاک شهید شوشتری برای ایجاد روابط برادرانه و حسنه با مخاطب سخن و اعمالش، اعتقاد او به اسلام، قبله، قرآن و پیامبر اکرم(ص) بود و همین‌قدر که مشاهده می‌کرد که طرف مقابل او، یک برادر دینی است، به معنای واقعی کلمه همچون یک برادر به او نیکی می‌کرد.

معاون قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد: شهید شوشتری به امت اسلامی یاد داد که عوامل اختلاف‌انگیز را کنار بگذارند و دوشادوش هم، صفوف بهم پیوسته و متحد مقابله با دشمن اصلی مسلمانان را تشکیل دهند.

اسدی گفت: صهیونیسم جهانی، دشمن شماره یک اسلام و بشریت است و نفاق این عناصر پلید به برکت خون شهدا برای همه آشکار می‌شود، امروزه همه می‌دانند که همان عامل بزدلی که شبانه، شهید سلیمانی را در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رساند، هم‌قماش با همان تفکری است که ناجوانمردانه، سرداران وحدت‌آفرین ما را در «پیشین» شهید کرد و رد پای صهیونیست‌ها و عاملیت آمریکای جنایتکار در این وقایع به روشنی مشهود است.

معاون قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) ابراز کرد: دشمنان اسلام در شرایط کنونی بسیار به ایجاد انشقاق میان گروه‌ها و اقوام مختلف افغانستانی امیدوارند و برادران افغانستانی بدانند که هدف آمریکایی‌ها و گروهک‌های تروریستی وابسته به آنان، تنها در جهت مشغول کردن شیعه و سنی به اختلافات و ریختن خون یکدیگر است تا بتوانند دوباره دروازه تجاوز به این ملت رنج‌کشیده را برای خود باز کنند.

اجرای سرود و نمایش‌های آیینی توسط گروه‌های هنری اهل سنت و تجلیل از خانواده شهیدان شوشتری، محمدزاده، جنگی زهی و اخلاقی از شهدای فاجعه تروریستی پیشین، از جمله محورهای این مراسم بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا