کردستان

شوراهای حل اختلاف حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری را کاهش می‌دهند

به گزارش خبرگزاری یولن از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی صبح امروز در دیدار با رئیس و کارکنان شورای حل اختلاف استان در سنندج،با بیان اینکه کار شوراهای حل اختلاف عام‌المنفعه است، اظهار کرد: ایجاد صلح و سازش در بین مردم کار پرخیر و برکتی است و رضای خدای متعال را در پی دارد.

 وی افزود: شوراهای حل اختلاف می‌توانند حجم ورودی پرونده‌ها به دادگستری را کاهش دهند و از این حیث باید کارکنان این نهاد از حمایت‌های بیشتری برخوردار شوند چرا که کارشان به نوعی مجاهدت محسوب می‌شود.

صلح و سازش ۳۸ درصد از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف در کردستان

بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان هم در این دیدار با بیان اینکه در سند تحول قضایی قوه قضاییه اشاره‌ای ویژه به مقوله صلح و سازش شده است، عنوان کرد: در معاونت توسعه حل اختلاف نهادهای شبه قضایی همچون نهاد داوری، میانجیگری و ستاد ملی صبر فعال هستند و تعداد قابل توجهی از پرونده‌های قضایی از این طریق منجر به صلح و سازش می‌شود.

وی افزود: هم اکنون ۳۸ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان کردستان به صلح و سازش منجر می‌شود که بنا داریم با تلاش مضاعف همکاران این میزان را به ۴۵ درصد برسانیم.

 افزود: اخیرا ابلاغ ۴۳ نفر از صلح یاران شهرستان سنندج توسط ریاست کل دادگستری استان اهدا شد و مقرر است تا در تمامی شهرستان‌ها و روستاهای استان کردستان این افراد بصورت خودجوش طرفین پرونده‌ها را به صلح و سازش هدایت نمایند.

اسدی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تمام مساجد سطح استان کردستان یک هیأت صلح و سازش مستقر خواهد شد.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از رهایی ۴ محکوم به قصاص در استان کردستان با تلاش شوراهای حل اختلاف استان کردستان در سال‌جاری خبر داد و افزود: ائمه جماعات و ماموستایان استان کردستان نقش ویژه و منحصر بفردی در ایجاد صلح و سازش در استان دارند که امیدواریم این جایگاه بیش از پیش تقویت شود.

شوراهای حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند

ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج نیز، اظهار کرد: تقویت فرهنگ مصالحه و اصلاح ذات‌البین در قرآن کریم بارها اشاره شده و از منظر دین مبین اسلام صلح و سازش اهمیت والایی دارد.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند و وظیفه خطیر و سنگینی را برعهده دارند و مشاجرات و منازعات را در جامعه کاهش می‌دهند و کارکنان این نهاد مقدس باید با بردباری ، اخلاق‌مداری و صبر مشکلات مردم را حل و فصل نمایند.

ماموستا رستمی در ادامه بر اهمیت تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: شورای حل اختلاف با ایجاد صلح و سازش میان زوجین و ایجاد وحدت، رحمت، مودت و الفت از رشد آمار طلاق در جامعه جلوگیری می‌کنند.

وی بر نقش این نهاد در کاهش اطاله دادرسی در محاکم اشاره کرد و افزود: جلوگیری از سرازیرشدن پرونده‌ها به محاکم قضایی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها بسیار تاثیرگذار است و جلب رضایت مردم را به دنبال دارد.

ماموستا رستمی در پایان بر لزوم ارتقای سطح معیشتی کارکنان شاغل در این مجموعه تاکید کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا