بین الملل

شورای امنیت درباره کره شمالی تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، مقام‌های کره شمالی امروز (چهارشنبه) تأیید کردند که روز سه‌شنبه، دست‌کم یک موشک بالستیک را از یک زیردریایی پرتاب کردند.

شبکه آمریکایی «سی بی اس نیوز» نیز گزارش کرد که در پی جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل در صدد است ساعت ۱۵:۰۰ امروز به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) جلسه‌ای را پشت درهای بسته درباره موضوع موشک‌های کره شمالی برگزار کند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که بررسی‌های سئول نشان می‌دهد که کره شمالی یک موشک بالستیک کوتاه‌برد را از یک زیردریایی از آب‌هایی در نزدیکی بندر شرقی «سینپو» پرتاب کرده است.

شبکه بی بی سی گزارش کرد که شلیک جدیدترین موشک بالستیک کره شمالی همزمان با گزارش‌هایی از دیدار رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در سئول صورت گرفته است.

اواخر شهریور ماه نیز کره شمالی دو موشک بالستیک را درست چند روز پس از آزمایش یک موشک کروز با قابلیت‌های اتمی آزمایش کرد.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی واکنش‌های بین‌المللی به همراه داشته است به طوری‌که ایالات متحده گفته است که این آزمایشات نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی برای همسایگان پیونگ یانگ است.

از طرف دیگر، «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی کره شمالی اعلام کرد که ژاپن توانمندی‌های دفاعی برای حفاظت از مردم، حریم آبی و هوایی این کشور را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا