بین الملل

«شورای وزیران کشور عرب» انصارالله را تروریستی خواند

«شورای وزیران کشور عرب» انصارالله را تروریستی خواند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، شورای وزیران کشور  عرب (مجلس وزراء الداخلیه العرب) که مقر آن در تونس قرار دارد تروریستی خواندن انصارالله یمن و وارد کردن این جنبش در لیست گروه‌های تروریستی را تصویب کرد.

بر اساس گزارش «رأی الیوم»، در بیانیه این نهاد بدون اشاره به حملات گسترده ائتلاف سعودی به یمن و کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی مدعی شد، این اقدام به دلیل تخلفات انصارالله علیه ساکنان یمن از زمان تسلط بر صنعاء در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ انجام شده است.

در ادامه این بیانیه ادعا شده: این اقدام در پاسخ به تعرضات گسترده به کشورهای همسایه و تهدید آبراهه‌ها از جمله حملات تروریستی مکرر فرامرزی که زیرساخت‌ها و غیرنظامیان در سعودی و امارات را هدف می‌گیرد، انجام شده است.

«ابراهیم حیدان»وزیر کشور دولت مستعفی یمن در یک نشست شورای وزیران کشور عرب خواستار حمایت از موضع این دولت برای گنجاندن انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی شده بود.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به حملات گسترده ائتلاف سعودی،  طی هفته‌های اخیر در واکنش به ادامه جنگ و محاصره یمن، چندین عملیات پهپادی و موشکی علیه عربستان سعودی و ابوظبی انجام داده‌اند و اعلام کرده‌اند، این عملیات‌ها تا توقف جنگ یمن ادامه خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا