بین الملل

شولتز در تماس با پوتین خواستار آتش‌بس در اوکراین شد

شولتز در تماس با پوتین خواستار آتش‌بس در اوکراین شد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز جمعه در تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، خواستار آتش‌بس در اوکراین شد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، دفتر شولتز درباره این تماس ۷۵ دقیقه‌ای گفت: «بر روی جنگ اوکراین و تلاش برای خاتمه دادن به آن تمرکز شد».

در این تماس تلفنی، شولتز از پوتین درخواست کرد در سریع‌ترین زمان ممکن با طرف اوکراینی درخصوص آتش‌بس به توافق برسد تا کمک‌های انسانی به این کشور تسهیل شوند.

صدراعظم آلمان در این تماس همچنین ادعای روسیه درباره گسترش «نازیسم» در اوکراین را رد کرد و «خاطرنشان کرد که روسیه مسئولیت ویژه‌ای» در قبال مسئله زنجیره‌های تأمین انرژی و مواد غذایی در جهان بر عهده دارد.

از سوی دیگر کاخ کرملین درباره این تماس تلفنی بیان داشت که پوتین به شولتز گفت پیشبرد مذاکرات از سوی کی‌یف متوقف شده است اما گفت‌وگوها در سطوح متفاوت تداوم دارد.

این تماس در حالی صورت گرفته که در ادامه اقدامات ضد روسی کشورهای غربی و اعمال تحریم‌های اقتصادی مختلف بر مسکو به بهانه جنگ اوکراین، روز گذشته (پنجشنبه) سران کی‌یف و برلین درباره افزایش این تحریم‌ها صحبت کردند.

سخنگوی دولت آلمان نیز با صدور بیانیه‌ای درباره این گفتگو، اعلام کرد که شولتز در این تماس تاکید کرده که این به روسیه بستگی دارد که فوراً به خصومت‌ها در اوکراین پایان دهد، نیروهایش را خارج کند و تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین را بازگرداند.

در این بیانیه آمده است: «صدراعظم و رئیس‌جمهور اوکراین همچنین درباره راه‌های بسیار ملموس و عملی برای ادامه حمایت از اوکراین تبادل نظر کردند و توافق کردند که در تماس نزدیک باقی بمانند».

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا