بین الملل

شکار ۳ جنگنده اوکراین توسط پدافند هوایی روسیه در یک روز

شکار ۳ جنگنده اوکراین توسط پدافند هوایی روسیه در یک روز

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور سه فروند جنگنده ارتش اوکراین را سرنگون کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های پدافندی روسیه موفق شدند روز شنبه سه فروند جنگنده نیروی هوایی اوکراین را شکار کنند. دو فروند جنگنده «میگ-۲۹» در منطقه «میکولایف» و یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» در منطقه «خارکی‌یف»  هدف یگان‌های پدافند هویی ارتش روسیه قرار گرفتند.

به گزارش رویترز، اوکراین تاکنون در این زمینه واکنشی نشان نداده است.

یک نشریه آمریکایی نیز در گزارشی اختصاصی از استفاده اوکراین از جت‌های قدیمی آکروباتیک در نبرد هوایی با روسیه خبر داد و نوشت، به دلیل کمبود جنگنده‌های پیشرفته، اوکراین از جت‌های آکروباتیک و نمایشی خود در آشیانه‌ها در تقابل با نیروی هوایی پیشرفته روسیه استفاده می‌کند.

نشریه  «فوربس» نوشت، با گذشت بیش از صد روز از جنگ روسیه و اوکراین، نیروی هوایی کوچک و قدیمی اوکراین هنوز در حال نبرد با نیروی هوایی روسیه است که ۱۰ برابر بیشتر جنگنده دارد و اکثر آنها بسیار پیشرفته‌تر از هواپیماهای ۳۰ ساله اوکراین هستند.

اخیرا ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که یک جنگنده «میگ-۲۹» شوروی را در خدمت نیروی هوایی اوکراین نشان می‌دهد. این میگ-۲۹ خاص و غیر عادی است. طرح رنگ آبی و زرد روشنی و رنگ تیم نمایش هوایی اوکراین است که مدت‌ها کارکرده است.، تعجبی ندارد که یک میگ-۲۹ آکروبایتک به خط مقدم در اوکراین بازگشته باشد. کی‌یف ده‌ها میگ غیرقابل پرواز را در انبار نگهداری می‌کرده است.

 فوربس  نوشت، تعمیر جت‌های قدیمی و داخل انبار راه حل کوتاه مدت برای یک مشکل بلندمدت است. جنگنده‌های کی‌یف در نهایت تمام خواهند شد. حتی اگر کشورهای ناتو در نهایت تمام جنگنده‌های میگ‌-۲۹ قدیمی خود را به اوکراین اهدا کنند، کل موجودیت نیروی هوایی اوکراین تا چند ماه دیگر ممکن است به چند ده جنگنده کاهش یابد.

 منابع رسانه‌ای اخیرا گزارش کردند که روسیه در جریان حملات هوایی به اوکراین از جنگنده‌های نسل پنجم «سوخو-۵۷» استفاده کرد است.

یک مقام ناشناس روس گفت که  ارتش روسیه از این جنگنده پیشرفته در حمله به اهداف اوکراینی استفاده کرده است. به گفته این مقام روس، استفاده ازهواپیمای سوخو-۵۷ در اوکراین دو تا سه هفته پس از شروع حملات روسیه شروع شده واین هواپیماها خارج از محدوده فعالیت پدافند هوایی دشمن مشغول به  پرواز هستند. این منبع روس گفت: «این جنگنده‌ها از موشک علیه اهداف خود استفاده می‌کنند» (جزئیات بیشتر).

 انتهای  پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا