بین الملل

شکایت شهردار لبنانی از «سمیر جعجع»

به گزارش گروه بین‌الملل یولن،‌ رسانه‌های لبنانی،‌ امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که «معن خلیل» شهردار منطقه «الغبیری» در بیروت از «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» شکایت کرده است.

شهردار الغبیری در گفت‌و‌گو با شبکه «المیادین» اظهار داشت که این شکایت در ارتباط با حوادث روز پنجشنبه گذشته در منطقه «الطیونه» بیروت تنظیم شده است.

معن خلیل در ادامه اضافه کرد که شکایت علیه سمیر جعجع، افراد بازداشت شده و کسانی است که در تحقیقات مجرم شناخته شده‌اند.

همزمان با این گزارش روزنامه لبنانی «الاخبار» نیز خبر داد که در این شکایت، نام ده عضو حزب سمیر جعجع نیز ذکر شده است.

الاخبار اافزود که علیه افراد یادشده اتهاماتی از قبیل «قتل، تلاش برای قتل، تشکیل باندهای مسلح، اشرار و رعب‌افکن» مطرح شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع رسمی لبنان روز گذشته خبر دادند که پس از حوادث هفته گذشته در بیروت، یکی از وکلای این کشور گزارشی علیه رئیس حزب القوات اللبنانیه و بازپرس پرونده انفجار بندر بیروت به دادستان کل دادگاه استیناف لبنان ارائه کرده است.

در گزارش مذکور به اتهاماتی از قبیل تروریسم و تأمین مالی آن، تخریب وجهه کشور، فتنه‌انگیزی، تحقیر، اقدام علیه قانون لبنان اشاره شده بود.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که روز پنجشنبه هفته گذشته، صدها تن از مردم لبنان در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» قاضی پرونده انفجار بندر بیروت دست به تظاهرات زدند.

منابع لبنانی خبر داده بودند که طرفداران حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد بد طارق بیطار بازپرس پرونده انفجار بیروت به خیابان‌ها آمده‌اند.

با این حال، «هاشم صفی الدین» رئیس‌ شورای اجرایی جنبش حزب‌الله لبنان، روز جمعه، در اظهاراتی اعلام کرد که حزب‌الله و جنبش امل هیچ فراخوانی برای تجمع مردمی نداده بودند و مردم خود به صورت خودجوش به خیابان‌ها آمدند.

لحظاتی پس از انتشار گزارش درباره تظاهرات مردمی، رسانه‌ها از تیراندازی به سمت مردم و کشته و مجروح شدن شماری از آن‌ها خبر دادند.

طبق گزارش رسانه‌ها، تعدادی تک‌تیرانداز مستقر بر روی بام ساختمان‌ها در بیروت سرها و سینه‌های شهروندان لبنانی حین تظاهرات هدف قرار دادند.

درگیری‌ها در بیروت به مدت چهار ساعت ادامه داشت و منابع لبنانی در پایان خبر دادند که در پی حادثه روز پنجشنبه، هفت نفر به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۶۰ نفر مجروح شدند.  

جنبش‌ حزب‌الله و امل در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که عوامل حمله به مردم، گروهی وابسته به حزب القوات اللبنانیه به رهبری سمیر جعجع بوده‌اند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا