بین الملل

شکست رأی عدم اعتماد؛ جانسون نخست‌وزیر انگلیس باقی ماند

شکست رأی عدم اعتماد؛ جانسون نخست‌وزیر انگلیس باقی ماند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، رسانه‌های انگلیسی بامداد سه‌شنبه از شکست خوردن رأی عدم اعتماد به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در پارلمان این کشور خبر دادند.

کمیته اعضای حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس موسوم به کمیته ۱۹۲۲، بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که رأی عدم اعتماد به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با ۲۱۱ رأی مخالف و ۱۴۸ رأی موافق، شکست خورده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جانسون در حالی در سمت نخست‌وزیری انگلیس باقی ماند که در پی رسوایی‌های اخیر وی از جمله نقض محدودیت‌های کرونایی و دروغگویی، موقعیتی متزلزل‌تر نسبت به گذشته خواهد داشت.

 

 

این رأی‌گیری پس از آن برگزار شد که تصاویر منتشرشده جدید توسط رسانه‌های انگلیسی ادعاهای جانسون مبنی بر بی‌اطلاع بودن او از قانون‌شکنی در یک مهمانی (پارتی گیت) در «داونینگ استریت» در طول همه‌گیری کرونا را زیر سوال برده است. 

در تصاویر تازه منتشر شده از این مراسم، بوریس جانسون همراه با بطری‌های مشروبات الکلی  و برخی افراد دیگر مشاهده می‌شود. این در حالی است که در آن زمان، مهمانی با افراد خارج از خانواده ممنوع بود و هشت روز قبل از آن نیز قرنطینه در انگلیس به دلیل افزایش موارد ابتلا  کووید-۱۹ بازگردانده شده بود.

جانسون پیشتر با اصرار بر مواضع قبلی خود درباره رسوایی «پارتی گیت» گفت، استعفا نخواهد داد. جانسون در جلسه پارلمان انگلیس گفت، مسئولیت کامل تمام آنچه که اتفاق افتاده را می‌پذیرد اما از مقام خود کناره‌گیری نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

نخست‌وزیر انگلیس که نسخه‌ای از گزارش تخلفات خود و اعضای دولتش درخصوص نقض قوانین محدودکننده کرونایی در سال ۲۰۲۰ را دریافت کرده مدعی شد متأسف است اما نمی‌دانسته قانون‌شکنی کرده است.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا