آذربایجان شرقی

شیوه‌های کشاورزی باید تغییرکند/بناب در لیست شهرهای دارای تنش آبی

به گزارش یولن از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات روستاهای شهرستان با حضور دهیاران، رؤسای شوراهای اسلامی روستایی و جمعی از مسؤولان شهرستان، اظهار داشت: عدم بارش باران در سال‌های گذشته کشور و بالاخص شهرستان بناب  را با چالش بزرگ کمبود آب مواجه کرده است.

وی یادآور شد: مصرف آب در بخش صنعت شهرستان از جمله فولاد، ۱۰۰ لیتر در ثانیه است که از این میزان برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود و این در حالی است که در شرایط مشابه برای کشاورزی شهرستان اشتغال بسیار ناچیزی دارد!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تهیه آب مورد نیاز شهرستان شب و روز ندارند و لحظه‌ای نیز از تلاش خود فروگذار نیستند؛ تصریح کرد: مطالبه آب شرب بناب مستمراً در مجلس مطالبه می‌شود و حتی پای رئیس مجلس نیز برای حل مشکل آب شهرستان بناب باز شده است.

باقری.بنابی همچنین با اشاره به اینکه آینده شهرستان را با شرایط موجود خوب تصور نمی‌کنم؛ افزود: دیگر امکان کشت پیاز در بناب و حتی شهرستان میاندوآب نیز وجود ندارد.

وی اذعان داشت: در بناب ۲۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده داریم که با این اعتبارات قطره چکا امکان اصلاح آن میسّر نیست و امسال در تلاش هستیم حداقل ۲۰ کیلومتر از این شبکه را اصلاح کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مسوولان شهرستان متذکر شد: با تلاش مسوولان شهر و دهیاران و شوراهای روستایی و همراهی مردم خوشبختانه مشکل حادی در خصوص کمبود آب در شهرستان بناب وجود نداشت.

بخشدار مرکزی بناب نیز در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از همکاری بزرگ مردم و اهالی روستاها در تأمین مصالح و اجرای پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: حضور مؤثر مردم در قالب کمک‌های خودیاری و مشارکت در زیرسازی و آسفالت‌ریزی ستودنی است و اهالی با تقدیم ملک خود به مسیرگشایی‌ها نیز در روستاها کمک کردند.

رضا لعلی، از آسفالت‌ریزی بیش از ۶۰ هزار متر مربع در روستاهای شهرستان خبر داد و از تلاش‌های فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص تقدیر و تشکر کرد.

به گفته بخشدار مرکزی بناب، کشاورزان بنابی خصوصاً گندم‌کاران امسال از کمبود آب در این حوزه خسارت زیادی دیدند به‌گونه‌ای که نیاز جدی به تأمین حقابه بناب از سد علویان و سد قلعه چای وجود دارد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا