همدان

صادرات ۱۰۷ هزار و ۹۴۳ تن محصول کشاورزی از همدان

به گزارش خبرگزاری یولن از همدان، حسین فضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۹ مهر روز صادرات است که از صادرکنندگان و تولیدکنندگان به ویژه در بخش کشاورزی قدردانی می‌کنم اظهار کرد: به طور کلی ۱۵ درصد صادرات غیرنفتی کشور، مربوط به بخش کشاورزی است و ۶.۳ از کل صادرات کشور در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به استان همدان اختصاص دارد. 

وی با اشاره به اینکه سال ۹۹ از کل صادرات انجام شده ۴.۹ درصد به استان اختصاص داشته است افزود: این میزان نشان از رشد خوب و روند صادرات در سال دارد.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: مجموع صادرات کشاورزی استان در ۶ ماهه اول سال جاری از نظر وزنی ۸ هزار و ۹۷۷ تن و از نظر ارزش ریالی ۲۶۰ میلیارد تومان است.

وی با تأکید بر اینکه ارزش این صادرات که ۳۸ درصد کل صادرات استان را شامل می‌شود خاطرنشان کرد: از نظر ارزش دلاری ۱۱.۷ میلیون دلار صادرات داشتیم در ۶ ماهه اول سال که چیزی حدود ۳۸ درصد را از نظر صادرات دلاری در استان شامل می‌شود.

فضلی یادآور شد: صادرات مرتبط با صنایع تبدیلی مربوط به بخش کشاورزی یک‌هزار و ۴۵۵ تن بوده که ۲.۱ کل صادرات استان را شامل می‌شود و از نظر ارزش ریالی ۲۴.۷ یعنی حدود ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه جمع کل صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی ۲۴ قلم با وزن ۱۰ هزار و ۴۳۲ تن بوده که ۱۵.۱ درصد کل صادرات گمرک استان بوده است تصریح کرد: محصولات کشاورزی صادر شده بخشی از گمرک استان و بخش دیگر آن از سایر گمرک‌های کشور صادر می‌شود.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: کل صادرات محصولات کشارزی چه از گمرک استان و چه از سایر استان‌ها ۶۴ قلم به وزن ۱۰۷ هزار و ۹۴۳ تن و ارزش دلاری ۳/۱۲۰ میلیون دلار بوده است.

وی با تأکید بر اینکه کشورهای مقصد صادرات کشاورزی استان شامل ایتالیا، عراق، ترکیه، امارات و کشورهای حوزه خلیج یولن، روسیه، اوکراین، افغانستان، ارمنستان، ازبکستان، پاکستان است گفت: کشمش، سیب‌زمینی، انواع بذور، هندوانه، محصولات گلخانه‌ای، انواع پوست مانند سالامبور،کراست و دایکراست بخشی از کالاهای صادراتی بوده است.

فضلی به صادرات انواع ترشی‌ها، خیارشور، فرآورده‌های لبنی گردو و مغز گردو، شوریجات اشاره کرد و افزود: محصولات دیگر صادراتی شامل میوه‌جات درختی سیب، هلو، گشنیز، رازیانه و پشم، عسل، رب گوجه فرنگی، گیاهان دارویی، جوجه یک روزه، نهال، کتیرا و انواع برگیجات، گوسفند و گوساله زنده و انواع خشکبار هستند.

وی بیان کرد: یک سری از محصولات به صورت خام صادر و یک سری دیگر به صورت محصولات تبدیلی سورت و بسته‌بندی شده، از همین رو اگر بتوانیم محصولات خام را بسته‌بندی و فرآوری و صادر کنیم ارزش افزوده خیلی بیشتری به همراه دارد.

انتهای پیام/۸۹۰۳۳/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا