کرمانشاه

صدرنشینی گمرکات کرمانشاه در صادرات کالا به عراق در بین گمرکات کشور

صدرنشینی گمرکات کرمانشاه در صادرات کالا به عراق در بین گمرکات کشور

به گزارش خبرگزاری یولن کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده، اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری میزان سه میلیارد ٧١ میلیون و ۴٨ هزار و ۵١١ دلار کالای صادراتی به وزن هفت میلیون و ٩٩٩ هزار و ٣٣٧ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق صادرات صورت پذیرفته است.

وی افزود: گمرکات استان کرمانشاه با صادرات یک میلیارد و ١٧۶ میلیون و ١۴۶ هزار و ۴٢٣ دلار به وزن ٢ میلیون و ٩۶٩ هزار و ٩٨۴ تن، بیشترین مقدار آن را از حیث وزن و از نظر ارزش در بین گمرکات کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: از میزان صادرات زمینی کالا در پنج ماهه ابتدای سال جاری ایران به عراق، گمرکات استان کرمانشاه توانسته سهم ٣٨ درصدی ارزش و سهم ٣٧ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

وی گفت: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ٣٩۵ میلیون و ۶٢ هزار و ٣١١ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۵٣ هزار و ١٣٨ تن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

این مسئول عنوان کرد: گمرک خسروی با صادرات ٣٢٨ میلیون و ۶۴۴ هزار و ٩۵٨ دلار کالا به وزن ٨۴۴ هزار و ٣٩٢ تن در جایگاه بعدی قرار دارد.

عباس زاده سهم صادرات گمرک سومار به عراق را ٢٩۶ میلیون و ١۵۵ هزار و ٢٧٧ دلار کالا به وزن ۶٧١ هزار و ۴٨٣ تن عنوان کرد.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه بیان کرد: سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ١۴٠ میلیون و ۴٩٢ هزار و ٧٧٨ دلار به وزن ٢۶۶ هزار و ٣٩٩ تن و ١۵ میلیون و ٧٩١ هزار و ٩٩ دلار به وزن ١٣۴ هزار و ۵٧٢ تن است.

عباس‌زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی ،لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف عنوان کرد.

۴۶

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا