اردبیل

صدها هزار بچه‌ماهی در آب‌های استان اردبیل رهاسازی می‌شود/ ضرورت هدف‌گذاری تولید ۲۰هزار تن ماهی در اردبیل

صدها هزار بچه‌ماهی در آب‌های استان اردبیل رهاسازی می‌شود/ ضرورت هدف‌گذاری تولید ۲۰هزار تن ماهی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سیدحسین حسینی عصر امروز در نشست با استاندار اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل به‌لحاظ داشتن پتانسیل‌های لازم، برای تولیدات کشاورزی، غذایی و آبزی‌پروری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به تنوع گونه‌ای در استان اردبیل برای پرورش آبزیان، استفاده از سدهای کوچک و معیشتی برای این اقدام مهم بوده و پرورش ماهیان زینتی در استان و اجرای آن در ایجاد اشتغال موثر است؛ همچنین سازمان شیلات ایران صدها هزار بچه‌ماهی در آب‌های استان اردبیل رهاسازی خواهد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران تصریح کرد: با توجه به وجود مشکل در دریاچه نئور و حذف گونه ماهی قزل‌آلای بومی آن، برای بررسی حل این مشکل از طریق همکاری با محیط زیست و انجام کارهای مطالعاتی و کارشناسی‌های لازم، تلاش خواهد شد.

مجموعه شیلات استان اردبیل برای تولید ۲۰هزار تن ماهی هدف‌گذاری کند

 سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به تولید ۱۰هزار تن ماهی در استان اردبیل، نیازمند هدف‌گذاری برای افزایش این میزان به ۲۰هزار تن در سا‌ل‌های آینده هستیم که برای بهبود این وضعیت و افزایش میزان تولید، باید ملزومات مربوطه تهیه شود.

وی ادامه داد: راه‌اندازی بازارچه محصولات حوزه شیلات و آبزی‌پروری، رهاسازی بچه‌ماهی در آب‌های استان اردبیل و کمک‌های اعتباری برای اجرای اقدامات توسعه‌ای شیلات استان، از جمله نیازهای این حوزه است.

زمین مورد نیاز طرح‌های مختلف آبزی‌پروری در استان اردبیل تأمین می‌شود

استاندار اردبیل اظهار کرد: در خصوص طرح‌های مختلف آبزی‌پروری از جمله پرورش ماهیان زینتی، هماهنگی‌ها برای تأمین زمین و اجرای این طرح‌ها در استان اردبیل انجام می‌شود.

عاملی گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت‌های مختلفی از جمله دریاچه نئور و وجود نوع منحصربه‌فرد ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان این دریاچه در گذشته بوده که این ماهی به واسطه گونه مهاجم کاراس در دریاچه نئور از بین رفته است که همکاری سازمان شیلات ایران برای بررسی احتمال حل این مشکل ضروری است.

انتهای پیام/۳۷۲۷/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا