سمنان

صدور سند تک‌برگی برای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی سرخه

صدور سند تک‌برگی برای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی سرخه

به گزارش یولن از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، حمیدرضا سعیدی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه با اشاره به یکپارچه‌سازی اراضی ملی و اجرای طرح حدنگاری در اراضی ملی این شهرستان اظهار کرد: اجرای طرح حدنگاری گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری است و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و مستثنیات و مالکان این املاک را آسان می‌کند.

وی با اشاره به تحقق اهداف و سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جهت سنددار شدن اراضی ملی گفت: اجرای طرح حدنگاری یا حدنگاری اراضی علاوه بر مشخص کردن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات، از بسیاری از تخلفات و جرائم در این عرصه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه صدور سند تک‌برگی را بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی عنوان کرد و افزود: با داشتن اطلاعات دقیق از مالکیت اراضی ضمن تسریع در پاسخگویی به استعلامات، اقدامی مؤثر در تأمین امنیت فکری افراد جامعه ایجاد خواهد شد.

سعیدی ایجاد زیرساخت‌های آمایش سرزمین و تضمین سرمایه‌گذاری در اراضی ملی را از دیگر اهداف اخذ اسناد حدنگاری اراضی ملی عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح حدنگاری اراضی ملی و صدور اسناد مالکیت تک‌برگی گفت: با اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی بنام دولت ضمن جلوگیری از تعرض افراد سودجو و فرصت‌طلب به این اراضی، حفاظت و پاسداری از این عرصه‌ها نیز بهتر از قبل انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا