بین الملل

صدور مجوز استقرار نظامیان و جنگنده‌های روسیه در نیکاراگوئه

صدور مجوز استقرار نظامیان و جنگنده‌های روسیه در نیکاراگوئه

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، رئیس جمهور نیکاراگوئه به نظامیان، هواپیماها و کشتی‌های روسیه اجازه اعزام به نیکاراگوئه را برای اهداف آموزشی، اجرای قانون یا واکنش اضطراری داده است.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در فرمانی که روزهای گذشته منتشر و پنجشنبه گذشته  توسط روسیه تایید شد، «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه به نیروهای روسی اجازه می‌دهد کمک‌های بشردوستانه، ماموریت‌های نجات و جستجو در مواقع اضطراری یا بلایای طبیعی را انجام دهند.

دولت نیکاراگوئه همچنین اجازه حضور گروه‌های کوچکی از نیروهای روس را برای «تبادل تجربیات و آموزش» به نظامیان  نیکارگوئه‌ای داده است.

صدور مجوز استقرار نظامیان و  جنگنده‌های روسیه در نیکاراگوئه
                                                   رئیس جمهور نیکاراگوئه                                                             

 

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به گفت که این اقدام موردی «معمول» است. وی گفت: «ما در مورد یک روال متداول ،دو بار در سال، و در ارتباط با تصویب  قانون در نیکاراگوئه با موضوع پذیرش موقت پرسنل نظامی خارجی در خاک این کشور در راستای توسعه همکاری‌های مختلف از جمله عملیات‌ بشردوستانه و اضطراری، مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و قاچاق مواد مخدر صحبت می‌کنیم.»

اورتگا از زمان رهبری انقلاب ۱۹۷۹ میلادی که «آناستازیو سوموزا» دیکتاتور وقت این کشور را سرنگون کرد، متحد سرسخت روسیه بوده است.

روسیه چند سال قبل در حوالی شهر «ماناگوآ» (پایتخت نیکاراگوئه) یک مرکز آموزشی برای آماده‌سازی نیروهای نیکاراگوئه برای مبارزه با مواد مخدر در این کشور آمریکای لاتین تاسیس کرده است. پیشتر نیز پارلمان نیکاراگوئه  با حضور یگان‌های‌ نظامی، هواپیماها و ناوهای روسیه در این کشور موافقت کرده بود.

نیروی هوایی نیکاراگوئه به تجهیزات ساخت روسیه از جمله بالگردهای «میل-۸» و «میل-۱۷»  مجهز است. جنگنده‌های «میگ» ساخت روسیه نیز در این کشور مشاهده می‌شوند، هرچند که نیکاراگوئه گفت‌وگوهایی را برای خرید جنگنده با فرانسه انجام داد، اما با مخالفت آمریکا مواجهه شد. روسیه پیشتر تاسیسات  راداری را برای این کشور ساخت. نیکاراگوئه به یک مرکز رهگیری هشدار سریع ساخت روسیه نیز مجهز است.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا