سمنان

صدور مجوز مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان

به گزارش یولن از سمنان، رضا نقدی صبح امروز در جلسه اخذ دفاعیه مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بهره‌گیری از توان افراد متخصص و کارآمد و نیز بر مبنای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه خود در راستای تحقق اهداف و رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به‌عنوان دانشگاهی پویا، کارآفرین و اشتغال‌زا، موفق به اخذ مجوز فعالیت کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری شد.

وی اهداف، ضرورت و منافع تأسیس مرکز رشد را حمایت و تشویق افراد صاحب ایده به سمت ایجاد شرکت‌های کوچک و متوسط، ایجاد زمینه شکوفایی و حمایت از خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی در استان سمنان، بسترسازی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب، جذب صاحبان ایده و افراد خلاق در منطقه به‌ویژه در زمینه تجارت و بازرگانی و مطرح شدن استان در حوزه‌های فعالیت مرکز رشد در کشور دانست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: تجاری‌سازی نتایج تحقیقات کاربردی و تولید ثروت، کمک به خلق ایده و جذب تیم‌های کارآمد و ایجاد واحدهای فناور و تلاش در جهت ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حرکت به‌سوی اقتصاد مقاومتی و حرکت به‌سوی تکمیل و بهبود عملکرد تیم‌های ایجادشده در مرکز نوآوری با استفاده از ظرفیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان منطقه از دیگر اهداف تأسیس مرکز رشد است.

نقدی ادامه داد: تمرکز بر مزیت‌های نسبی استان سمنان شامل صنعت، انرژی، معدن، گیاهان دارویی و گردشگری، ایجاد تعامل مؤثر و سازنده با سایر فعالان زیست‌بوم نوآوری کشور ازجمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، دانشگاه‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و راهبری مؤثر تیم‌ها و واحدهای فناور مستقر در جهت تولید محصولات و خدمات باکیفیت از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز رشد است.

وی افزایش توان رقابتی و ورود به بازار، ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی به تیم‌ها و واحدهای فناور، استفاده از ظرفیت واحدهای آزمایشگاهی و کارگاهی مجهز و تخصصی دانشگاه‌ها، تأمین‌کننده نیروی متخصص و موردنیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی به‌منظور حمایت و پشتیبانی از تیم‌ها و واحدهای فناور مستقر در مرکز نوآوری را از اهداف ایجاد مرکز رشد دانست.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ضمن اشاره به حوزه‌های فعالیت مرکز رشد و ارتباط با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه و محل جغرافیایی منطقه به زمینه‌های تخصصی فعالیت مرکز رشد ازجمله ساخت انواع کامپوزیت‌ها و نانوکامپوزیت‌های طبیعی و مصنوعی، طراحی و ساخت انواع چوب پلاست – MDF و سایر فرآورده‌های سلولزی، طراحی و ساخت برد الکترونیکی جهت هرگونه تحقیقات و انجام پروژه – ساخت ربات‌های مسیریاب و … اشاره کرد.

نقدی، طراحی هر نوع مدارهای فرمان توسط plc، طراحی اپلیکیشن های کاربردی (کامپیوتر نرم‌افزار-سخت افزار)، تولید هرگونه قطعه صنعتی، طراحی نرم‌افزار و اپلیکیشنهای موردنیاز، تست مقره – تست روغن ترانس، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و اجرا و مشاوره در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی در توان‌های مختلف را از دیگر زمینه‌های تخصصی فعالیت مرکز رشد عنوان کرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌عنوان دومین دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کشور موفق به کسب مجوز مرکز رشد بین تمام استان‌ها شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان مهم‌ترین اهداف این مرکز را کمک به تجاری‌سازی ایده‌های فناور در دانشگاه، کارآفرینی و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و فن در استان و کشور عنوان کرد.

نقدی افزود: بر این اساس برنامه‌های مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان بر پایه ایجاد بستر مناسب و ارائه خدمات حمایتی برای ایجاد و توسعه واحدهای نوپا با اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فن‌آوری از سوی کارآفرینان به‌ویژه اعضای هیأت علمی، اساتید و دانشجویان استوار است.

این جلسه با حضور دادگر مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای، ایمانیان رئیس پارک‌های علمی و فناوری و مراکز رشد و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای، معروفی معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، لشگرو معاونت آموزشی و پژوهشی استان و نعیمی مسؤول راه‌اندازی مرکز رشد برگزار شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا