سمنان

صرفا با توصیه نمی توان انتظار اثر بخشی اقدامات در راستای کاهش آسیب ها را داشت

صرفا با توصیه نمی توان انتظار اثر بخشی اقدامات در راستای کاهش آسیب ها را داشت

به گزارش خبرگزاری یولن استان سمنان ، احمد ریواده ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ، عصر سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۲ در جلسه کار گروه فرهنگی ، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی ، رئیس کارگروه کنترل و کاهش کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی کشور به میزبانی سالن جلسات کوثر استانداری برگزار شد ، هدف از تشکیل شورای اجتماعی را پاسخ دادن به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت : شعار دولت سیزدهم‌ ؛ گفتمان انقلاب اسلامی و پیگیری تحقق منویات رهبری است.

وی با تاکید بر اینکه از مدیران این انتظار است که نگاه تحولی و تحول خواه در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی داشته باشند ، گفت : بدون تردید رفع مشکلات خانواده ها و رفع مشکلات اجتماعی با روحیه تحول خواهی ممکن است .

ریواده گفت : بحمدلله با مشارکت مردم در عرصه های اجتماعی ، جزو استانهای پیشروی کشور در عرصه مقابله با آسیبهای اجتماعی هستیم‌ و در این راستا بالغ بر ۷۹۰ تشکل مردمی در استان سمنان برای اقدامات‌ مردمی مجوز گرفته اند که بیش از ۹۰ درصد آنها فعال می باشند.

معاون استاندار با اشاره به اینکه اولین اقدام عملی استاندار سمنان در صبح روز بعد از انتصاب ، ساماندهی معتادان متجاهر در استان بود ، اظهار داشت : اقدامات در حوزه مقابله با آسیبهای اجتماعی باید عملیاتی ، موثر و میدانی باشد.

وی هدف از اقدامات انجام شده در شورای اجتماعی را اثر بخش بودن و به نتیجه رسیدن امور برای کاهش آسیبهای اجتماعی دانست و گفت : در کاهش آسیب های اجتماعی نیاز به مدل علمی با جدول زمانبندی داریم که این مدل بر اساس قانون به مرحله اجرا درآید

ریواده با تاکید بر اینکه اثر بخش بودن اقدامات دستگاهها و نهادها در مقابله با آسیب ها از نوع اقدامات مهمتر است ، گفت : در بحث کاهش آسیبهای اجتماعی صرفا با ارشاد و توصیه نمی توان انتظار اثر بخشی و نتیجه داشت.

معاون استاندار تقاضای اول خود را از مسئولان عالی شورای اجتماعی کشور تمهید مقدمات در راستای پوشش تحصیلی بازماندگان از تحصیل از جمله کودکان اتباع و مهاجرین عنوان کرد و اظهار داشت: ساماندهی و پوشش صد در صدی فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی و پدران اتباع ، از مطالبات استاندار سمنان است.

/////////////////////////////////////////////

به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان سمنان ،

۴۳عنوان برنامه شاخص و کلان و ۳۰۰۰فعالیت محوری در استان سمنان برگزار می شود.

سردار منصور شوقانی در نشست خبری تشریح ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس بسیج و سپاه استان سمنان که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات بنیاد ملی نخبگان این استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با شعار محوری «ما متحدیم» برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری یولن استان سمنان وی افزود: دفاع مقدس مظهر آرمام خواهی، ایثار و از خودگذشتگی، ایستادگی، پایداری و مقاومت و در یک جمله مظهر تدبیر و حکمت بود.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج)استان سمنان خروجی هشت سال دوران دفاع مقدس برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را وحدت و اقتدار ملی و امنیت ملی عنوان کرد و افزود: در اغتشاشات سال گذشته همگان شاهد بودیم که دشمنان به دنبال تضعیف وحدت ملی و به دنبال آن ضربه زدن به امنیت ملی کشور بودند.

شوقانی تصریح کرد: تمام تلاششان را کردند تا به اهداف شوم خود در جنگ ترکیبی دست پیدا کنند اما به فضل الهی ناکام ماندند.

وی ضمن تقدیر از تلاش اصحاب رسانه و مطبوعات در راستای جهاد تبیین گفت: باید از هر ابزاری در این مسیر برای ترویج و انتقال فرهنگ غنی و گنجینه ارزشمند دفاع مقدس به نسل جوان امروز استفاده شود.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس اقشار مختلف مردم از پزشک تا کارگران و معلمان و دانش آموزان و دانشگاهیان و طلاب و پیر و جوان و زن و مرد نقش آفرینی کردند و آن حماسه بزرگ را رقم زدند و امروز هم با حضور احاد مردم ایام دفاع مقدس جشن گرفته می شود.

شوقانی با بیان اینکه امسال بزرگداشت چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس است، عنواپ کرد: به همین منظور ۴۳عنوان برنامه شاخص و کلان در استان سمنان برگزار می شود.

وی بیان کرد: سه هزار فعالیت ذیل برنامه های شاخص و محوری هفته دفاع مقدس در سراسر استان سمنان تعریف شده است.

جانشین فرماندهی سپاه استان سمنان گفت: در طلیعه آغاز هفته دفاع مقدس در روز ۲۹ شهریورماه برنامه سراسری جهاد مقاومت از دیروز تا امروز به صورت متمرکز کشوری و استانی برگزار می شود.

شوقانی از دیگر ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس استان سمنان را اجتماع بزرگ جوانان نقش آفرین گام دوم انقلاب اسلامی که پنجم مهرماه برگزار خواهد شد، عنوان کرد و افزود: این جوانان در واقع مدافعان حرم، امنیت و سلامت، جهادگران فرهنگی و علمی، خادمان شهدا، فعالان قرآنی، روشنگران تبیینی و بصیرتی، جهادگران خدمت رسانی و گروه های جهادی محسوب می شوند.

وی گفت: با عنوان جهاد امیدآفرینی اردوی راهیان پیشرفت فرهنگیان و دانش آموزان با حضور ۲۰۰ نفر از فرهنگیان و ۴۰نفر از دانش آموزان در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

جانشین فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان برگزاری رزمایش فرهنگی در قالب عناصر فعال تربیتی، فرهنگی و ایثارگری، دیدار با خانواده معظم شهدا، اجرای طرح همشاگردی مهربان را از دیگر ویژه برنامه های تدارک دیده شده این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس برشمرد.

شوقانی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار بسته لوازم التحریر ویژه دانش آموزان نیازمند استان سمنان در قالب اجرای طرح همشاگردی مهربان تهیه شده است که این بسته ها از طریق بسیج دانش آموزی بین دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

وی برگزاری رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱شهریورماه در مرکز استان سمنان، به صدا درامدن زنگ مقاومت در مدارس، برپایی کاروان های مقاومت از مسجد تا مدرسه در قالب اعزام رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس به منظور تببین ارزش های دفاع مقدس و خاطرات و بیان ایثارگری رزمندگان، برپایی کرسی های آزاداندیشی و ایستگاه های صلواتی در دانشگاه ها به همت بسیج سازندگی و رونمایی از کتاب عکس شهدا و رزمندگان دفاع مقدس با عنوان«قائمیون» را از دیگر ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

***از سوی سازمان بسیج طلاب استان ۱۸ برنامه در سطح استان بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت قائم (عج) استان سمنان در نشست با اهالی رسانه گفت : آن زمان که بتوانیم عظمت عرصه و میدان را تشخیص دهیم ، بزرگی و عظمت ایثارگری شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را دریافت نموده ایم.‌

به گزارش خبرگزاری یولن وی افزود در دوران سلطنت و پادشاهی ایران در قرون گذشته بدلیل بی کفایتی حاکمان نالایق و سرسپرده ، بخشی از خاک ایران در قالب عهدنامه ها و قراردادهای نگین جدا شد. اما در حنگ تحمیلی هشت ساله ۱۸ کشور بدنبال فروپاشی و شکست ایران اسلامی بودند اما به یمن رشادت فرزندان رشید این سرزمین حتی یک وجب از خاک پاک ایران اسلامی جدا نشد.در طول هشت سال دفاع مقدس ۲۱۳۲۵۵ نفر شهید با جانفشانی و نثار خون خود ، موجب سربلندی ، عزت و سرافرازی ایران اسلامی شدند و دفاع مقدس به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی یک گنجینه ی گرانبها و ارزشمند است.‌

وی افزود : ایران قوی ، اقتدار جمهوری اسلامی و شکست ناپذیری ملت ایران یک واقعیت انکار ناپذیر است و تمام تلاش دشمنان جلوگیری از پیشرفت ، قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی است ‌۷۰۰۰ تریلیون دلار بمنظور ایجاد ناامنی در منطقه خاورمیانه توسط آمریکا هزینه شد ، اما هیچ موفقیتی برای انان حاصل نشد

حجت الاسلام دیباجی ادامه داد تربیت نسل جوان ، شکوفایی ظرفیت ها ، ایجاد بازدارندگی دفاعی و ارایه نسخه اطمینان بخش با تکیه بر توانمندی و ظرفیت های کشور از اهداف زنده نگه داشتن هفته دفاع مقدس در کشور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت دشمن به دنبال نا امید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن‌ مسئولان است و عضویت ایران در پیمان شانگهای موجب خنثی شدن تحریم ها شد.

وی در پایان گفت از سوی سازمان بسیج طلاب استان ۱۸ برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////

قرائیان خبر داد،

ثبت بیش از ۲۱ هزار ماموریت توسط اورژانس استان سمنان

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ثبت ۲۱ هزار و ۵۷۵ ماموریت توسط اورژانس استان سمنان از ابتدای امسال تا ۲۰ شهریور ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یولن استان سمنان ،پژمان قرائیان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۱ پایگاه اورژانس شهری و ۲۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در نقاط تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان فعالیت دارند.

وی افزود: یک پایگاه اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه موتور آمبولانس به مردم استان سمنان خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۵ مأموریت توسط اورژانس دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای امسال تا ۲۰ شهریورماه به ثبت رسیده است.

قرائیان تصریح کرد: در این مدت بیش از ۶۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس استان برقرار شده که سه هزار و ۳۸۶ تماس مزاحمت تلفنی بوده است و این حرکت باعث اختلال در خدمات‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: میانگین حضور اورژانس در محل تماس و خدمات‌رسانی به بیمار در محدوده شهری هفت دقیقه و برای حوادث جاده‌ای به طور میانگین ۱۳ دقیقه است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، شمار پایگاههای تحت پوشش را ۳۳ پایگاه شامل ۱۱ پایگاه شهری، ۲۱ پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی عنوان و به فعالیت سه موتورآمبولانس نیز در شهرهای تحت پوشش اشاره کرد و گفت: در نیمه اول امسال در مجموع بیش از ۲۱ هزار و ۵۷۰ ماموریت توسط پایگاههای تحت پوشش انجام شده که از این تعداد بیش از چهار هزار ماموریت مرتبط با تصادفات جاده ای و بقیه ماموریت های غیرترافیکی بوده و در مجموع بیش از ۲۱ هزار نفر مصدوم در حوادث غیرترافیکی و بیش از پنج هزار و ۹۰۰ مصدوم ترافیکی از خدمات این ماموریت ها بهره مند شده اند.

خبرنگاران در پایان این نشست از مرکز مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی سمنان دیدن کردند و با فعالیت های آن آشنا شدند.

***اورژانس پیش بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۱۱۰ نیرو کمبود دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سمنان از کمبود ۱۱۰ نیرو و نیز پنج پایگاه اورژانس در شهرهای تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: راه اندازی اورژانس ویژه بانوان از برنامه های این دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری یولن استان سمنان ،دکتر کامران قدس به مناسبت روز ملی اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شمار نیروهای فعال در اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه قریب ۲۴۰ نفر است و برای رفع کمبود نیاز است تا این تعداد به ۳۴۰ نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۲ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای در شهرستان های تحت پوشش افزود: برای پوشش کامل شبکه اورژانس نیاز به ایجاد پنج پایگاه جدید است تا به طور تقریبی در فواصل ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر یک پایگاه اورژانس فعال باشد.

وی، فرسوده بودن ناوگان آمبولانس را از دیگر مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی این دانشگاه دانست و گفت: ۷۰ درصد از آمبولانس های مراکز تحت پوشش عمر بالای ۱۰ سال دارند و فرسوده هستند.

قدس گفت: نهمین پایگاه جاده ای شهرستان دامغان روز سه شنبه پس از ۱۲ سال از افتتاح پایگاههای اورژانس در شهرستان دامغان در مهماندوست این شهرستان مورد بهره برداری رسمی قرار گرفت و چهارمین پایگاه شهرستان سمنان نیز پس از ۱۵ سال فردا چهارشنبه با عنوان پایگاه اورژانس شهری ۱۷ شهریور در سمنان افتتاح رسمی خواهد شد.

وی به برنامه راه اندازی اورژانس ویژه بانوان در سمنان نیز اشاره کرد و گفت: مقدمات راه اندازی این اورژانس با هدف ارائه خدمات به مراکز خاص که امکان ورود نیروهای اورژانس مرد نیست فراهم شده است.

قدس، ارائه خدمات اورژانس به ناشنوایان و نیز بیماران اوتیسم را از دیگر اقدامات برشمرد و رضایت مندی مردم از خدمات رسانی اورژانس ۱۱۵ در شهرستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان را ۹۰ درصد بیان کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: احداث ساختمان مدیریت بحران استان سمنان نیز در برنامه این دانشگاه قرار دارد.

قدس تصریح کرد: تحویل و راه‌اندازی موتور آمبولانس برای خدمات‌رسانی در نقاط، محورهای صعب‌العبور و شرایط ترافیکی، یکی از اقدامات اورژانس در حوزه خدمات‌رسانی به مردم استان سمنان است.

//////////////////////////////////////////////////////////////

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا