بین الملل

صنعاء: از زمان صدور فرمان عفو عمومی ۱۶ هزار نظامی از ائتلاف متجاوز جدا شده‌اند

صنعاء: از زمان صدور فرمان عفو عمومی ۱۶ هزار نظامی از ائتلاف متجاوز جدا شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «ریاض صلاح بلذی» از مسؤولان منطقه پنجم نظامی صنعاء در اظهاراتی اعلام کرد، از زمانی که صنعاء فرمان عفو عمومی صادر کرده ۱۶ هزار نظامی از ائتلاف متجاوز جدا شده‌اند و هزاران نفر از این «فریب خوردگان» قصد بازگشت به سمت صنعاء را دارند.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، بلذی افزود، نیروهای صنعاء مسؤولیت تأمین امنیت بازگشت افراد فریب خورده تا رسیدن آنها به شهرها و روستاهایشان را بر عهده دارد. فرمان عفو عمومی فرصتی است که باید قبل از آنکه فرصت از دست رود، از آن استفاده کنند.

در ادامه این گزارش آمده، دلایل جدایی نظامیان از صفوف ائتلاف متجاوز متعدد است اما بارزترین آنها رفتار بد افسران سعودی و اماراتی و توهین آنها بعلاوه اهمال پزشکی در قبال مجروحان و قطع چند ماهه حقوق‌هاست.

الخبر الیمنی در پایان افزود، «کمیته ریاستی» مرحله سوم ارتباط با افراد فریب خورده در صفوف ائتلاف را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود که نظامیان و شخصیت‌های سیاسی از صفوف ائتلاف جدا شوند و به صفوف صنعاء بپیوندند.

حدود یک سال پیش، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که رهبران دولت نجات ملی این کشور فرمان عفو عمومی برای کسانی که تمایل به پیوستن به این دولت دارند، صادر کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا