بین الملل

صنعاء: برخی کشورهای عربی همزمان با بمباران یمن با اوکراینی‌ها ابراز همدردی می‌کنند

صنعاء: برخی کشورهای عربی همزمان با بمباران یمن با اوکراینی‌ها ابراز همدردی می‌کنند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، یک مقام دولت نجات ملی یمن امروز (یکشنبه) در صفحه مجازی خود در توئیتر از اینکه برخی کشورهای عربی جنگ هشت ساله در یمن را فراموش کرده و اکنون برای آوارگان جنگ اوکراین اشک تمساح می‌ریزند، انتقاد کرد.

حسین العزی، معاون وزیر خارجه نوشت که تاریخ فراموش نمی‌کند که برخی کشورهای عربی هشت سال است که یمن را بمباران می‌کنند و همزمان با آن برای آوارگان اوکراینی ویزا صادر کرده و آن‌ها را پناه می‌دهند.

او افزود: «ای برادرم ای عرب، تو با صحنه عجیب و شگفت انگیزی روبرو هستی، پس صدایت را بلند کن و بگو: من به یمن، آخرین قلعه عربیت ایمان آوردم و به عربیت دروغین صهیون کافر شدم.»

جنگ یمن کمتر از یک ماه دیگر وارد هشتمین سال خود می‌شود، جنگی که صدها هزار کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته و بخش عطیمی از زیرساخت‌های این کشور را ویران کرده است. در این میان در حالی که تنها یازده روز از جنگ اوکراین می‌گذرد، کشور امارات اعلام کرده است که آوارگان اوکراینی می‌توانند وارد این کشور شده و در بدو ورود ویزا دریافت کنند.

برخورد دوگانه با جنگ هشت ساله یمن و اشغالگری ۷۰ ساله رژیم صهیونیستی با جنگ در اوکراین، موجب انتقاد بسیاری از محافل شده است. در این راستا «ریچارد بویت بارت» نماینده پارلمان ایرلند روز گذشته در اظهاراتی، استانداردهای دوگانه غرب و آمریکا در برخورد با روسیه و رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت و گفت که باید مسئولان صهیونیست محاکمه شوند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا