بین الملل

صنعاء: سازمان ملل یک چهارم توجه به اوکراین را به یمن داشته باشد

صنعاء: سازمان ملل یک چهارم توجه به اوکراین را به یمن داشته باشد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن ، هیأت رئیسیه پارلمان یمن (صنعاء) نشستی اضطراری درباره پیامدهای فاجعه‌بار جلوگیری از ورود مشتقات نفتی به این کشور برگزار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، «یحیی الراعی» رئیس پارلمان یمن در این نشست گفت، کشورهای عضو ائتلاف سعودی در برابر چشمان همه جهان کشتی‌های حامل نفت را توقیف می‌کنند و علیرغم همه اینها تلاش دارند که دولت صنعاء را متهم کنند.

وی در ادامه از سازمان ملل خواست با اعزام هیأتی به یمن از میزان حجم فاجعه انسانی در نتیجه ادامه حملات و محاصره یمن آگاه شود.

الراعی افزود، صنعاء از سازمان ملل می‌خواهد التفاتی هم به پرونده بشردوستانه در یمن داشته باشد ولو یک چهارم توجهی باشد که به اوکراین دارد.

هیأت رئیس پارلمان صنعاء در ادامه آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف را مسؤول وخامت وضعیت انسانی در یمن در نتیجه محاصره و دزدی دریایی از کشتی‌های حامل نفت دانست و بر اهمیت بازگشایی فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده تأکید کرد.

این هیأت، همه یمنی‌ها را به همراهی با کمپین «اعصار الیمن» و آماده‌باش در جبهه‌ها برای مقابله با ائتلاف متجاوز فراخواند و در ادامه از روش‌های «ستون پنجم» برای به خدمت گرفتن خشم مردمی داخلی در ارستای اهداف ائتلاف هشدار داد.

پارلمان صنعاء در ادامه بار دیگر ائتلاف سعودی را مسؤول وخامت وضعیت انسانی در یمن در نتیجه تشدید محاصره و نبود مشتقات نفتی دانستند و از سازمان ملل خواستند که به وظایف قانونی و اخلاقی خود در این زمینه عمل کند.

هتفه گذشته بود که سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد در شرایطی که این کشور شاهد شدیدترین بحران سوخت از زمان آغاز تجاوز ائتلاف سعودی است، یک کشتی حامل بنزین اضطراری برای یمن توسط متجاوزان توقیف شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا