بین الملل

صنعاء: شرم‌آور است که متجاوز، عامل صدور قطعنامه تحریم می‌شود

صنعاء: شرم‌آور است که متجاوز، عامل صدور قطعنامه تحریم می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، دوشنبه هفته جاری (نهم اسفند) شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی امارات به منظور گسترش ممنوعیت‌های تسلیحاتی اعمال شده علیه تعدادی از سران جنبش انصارالله یمن را تصویب کرد.

در همین ارتباط «هشام شرف عبدالله» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به خبرگزاری «سبأ» گفت، این شرم‌آور و مضحک است که یکی از متجاوزان به یمن عامل صدور قطعنامه تحریم‌های جدید علیه یمن باشد. قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت درباره وضعیت یمن، در تناقض آشکار با منشور سازمان ملل است که بر حق طبیعی ملت‌ها در دفاع از خود تأکید می‌کند.

وی افزود، اقدامات دفاعی صنعاء و هدف قرار دادن تأسیسات نظامی و حیاتی ائتلاف سعودی-اماراتی، پاسخ طبیعی به جنایات جنگی و نسل‌کشی این ائتلاف از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ تا کنون است.

هشام شرف ادامه داد، با وجود محاصره همه جانبه و جنایات جنگی ائتلاف سعودی، صنعاء دست به مقابله به مثل نزده و اماکن مربوط به تجمع غیرنظامیان در کشورهای عضو ائتلاف متجاوز را هدف نگرفته است.

وی تأکید کرد، اهداف صنعاء، فرودگاه‌هایی است که جنگنده‌های ائتلاف برای بمباران شهرهای یمن از آن برمی‌خیزند، دیگر هدف صنعاء آشیانه این جنگنده‌ها و تأسیسات حیاتی است که از عملیات نظامی علیه یمن حمایت مالی می‌کنند.

هشام شرف در ادامه از دوگانگی معیار در قطعنامه‌ ۲۶۲۴ ابراز تعجب کرد و گفت، در این قطعنامه عملیات دفاع از خود «حملات تروریستی» خوانده شده در حالی که کشورهایی که به آن رأی مثبت داده‌اند، می‌دانند چه کشورهایی حامی تروریسم هستند و به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورده‌اند.

وی ادامه داد، این اقدام در نتیجه عضویت غیردائم امارات در شورای امنیت است و ابوظبی با کمک اعضای دائم شورای امنیت، تحمیل مواضع خود را آغاز کرده است.

هشام شرف در پایان از شورای امنیت خواست به حمایت از تلاش‌ها در راستای حل و فصل سیاسی و مسالمت‌آمیز مسأله یمن و پایان محاصره این کشور ادامه دهد.

«محمد  علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم در واکنش به این موضوع در توییتر نوشت، در صورتی که هدف عدالت باشد نه مال، هدف قرار دادن عمدی یمن توسط کشورهای ائتلاف متجاوز آمریکایی-سعودی- اماراتی و ارتکاب جنایات جنگی معیاری برای ممنوعیت تسلیحاتی می‌بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا