قزوین

صیانت از فرهنگ و تاریخ قزوین بر عهدهٔ شهردار است/صباغی باغستان را دریابد

به گزارش خبرگزاری یولن از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، در مراسم معارفهٔ مهدی صباغی به‌عنوان شهردار قزوین که عصر امروز در سالن شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: شهردار قزوین امروز امانت بزرگ شهر قزوین را تحویل می‌گیرد، این شهر بخشی از تاریخ و فرهنگ کهن ایران است و تنها متعلق به مردم قزوین نیست، رسالت و مسؤولیت سنگینی جهت صیانت از فرهنگ و تاریخ کهن این دیار بر عهدهٔ شهردار است و توجه به مباحث فرهنگی و تاریخی جزء مهمی از کارهای اوست.

وی ادامه داد: صیانت از باغستان سنتی یکی از وظایف مهم شهرداری است که باید این کار را انجام دهد، همهٔ دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند در این امر به شهردار کمک کنند، اگر روزگاری قزوین به‌عنوان نگینی در احاطهٔ این باغستان با بیش از ۱۲ هزار هکتار زمین قرار داشت، امروز به کمتر از ۳ هزار هکتار رسیده و باید از این گنج صیانت کنیم.

جمالی‌پور اظهار کرد: منابع درآمدی و ثروت باارزش شهر باید در خدمت منافع شهر و شهرداری به کار گرفته شود.

استاندار قزوین بیان کرد: گاهی مواجه می‌شویم با اقداماتی که برای مثال مردم اعتراض می‌کنند در فلان خیابان به فلان مسؤول چهار طبقه تراکم دادند و به ما دو طبقه دادند، تبعیض و بی‌عدالتی نه برای مردم و نه برای ما قابل تحمل نیست و باید شرایط مساوی برای صاحبان حق ایجاد کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دولت جدید روی کار آمده و با مردم میثاق بسته مسائل و کار مردم را به‌عنوان یک اولویت در پیش بگیرد و همه باید با انسجام و همدلی در دل مردم امید روشن کنیم و آیندهٔ بهتر را رقم بزنیم.

به‌گزارش خبرگزاری یولن، در این جلسه مهدی صباغی به‌عنوان شصت‌وچهارمین شهردار قزوین، معارفه شده و رسماً سکاندار عمارت بلدیه قزوین شد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا