اجتماعی

ضارب استاندار آذربایجان شرقی در بازداشت است/ دادگاه ویژه روحانیت صلاحیت رسیدگی به شکایت از «روحانی» را دارد

به گزارش خبرنگار قضایی یولن، ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز در چهارمین نشست خبری خود ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و ولادت حضرت محمد (ص) اظهار کرد: درگاه الکترونیکی «ثبت من» در سازمان ثبت اسناد و املاک ایجاد شده است و در این درگاه تمام بخش‌های سازمان ثبت اسناد و املاک خدمات خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: سامانه امضا الکترونیکی طراحی شده و از شنبه در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی در دسترس مردم قرار می‌گیرد. در سامانه امضا الکترونیکی احراز هویت و امضا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

خداییان با بیان اینکه زندانیان بارها از بلاتکلیفی گله‌مند بودند اظهار کرد: در دوره تحول و تعالی توجه به حقوق زندانیان در دستور کار قرار گرفت و اقداماتی که در مدت یکصد روزی که از دوره ریاست حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای قرار گرفته است، قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست.

وی افزود: رئیس قوه قضائیه در یک ماه اخیر سه بار شخصا از زندان‌ها بازدید کردند و ما شاهد حضور گسترده مسئولین دستگاه قضا در زندان‌ها بوده‌ایم. در همین مدت ۲۹ هزار بازدید رووسای کل، دادستان‌ها و قضات از زندان‌ها صورت گرفت و  ۷ هزار نیز مورد ملاقات الکترونیکی داشتیم که همکاران ما با زندانیان دیدار کردند.

خداییان ادامه داد: در همین مدت حدود ۱۵ هزار نفر به مرخصی اعزام شدند و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نفر مشمول عفو قرار گرفتند و حدود ۲۳ هزار زندانی مشمول نهادها ارفاقی شدند و از طریق آزادی مشروط و تعلیق مجازات زمینه آزادی آن‌ها فراهم شد و همچنین حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از پابند الکترونیک استفاده کردند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره ماجرای سیلی خوردن استاندار جدید آذربایجان شرقی گفت: در این قضیه شاهد یک اقدام ناشایست یکی از مهمانان جلسه بودیم و بلافاصله بعد از این اتفاق دادستان استان به این موضوع ورود کرد و فرد ضارب  به اتهام اخلال در نظم که یک جرم غیرقابل گذشت است، تحت تعقیب قرار گرفت.

وی افزود: البته استاندار گذشت کردند ولی از بابت جنبه عمومی جرم این شخص هنوز تحت بازداشت است و تحقیقات این پرونده ادامه دارد.

خداییان افزود: در روزهای اخیر مطالبی از طرف ایشان مطرح شد که صحت ندارد. بنابر اظهارات ایشان، انگیزه وی شخصی بود و برای مثال وی گفته است که استاندار آذربایجان شرقی در زمان تصدی سمت فرماندهی سپاه در یکی از بازدیدهای سرزده‌ای که از مجموعه‌های تحت امر خود داشته است، با یکی از رزمندگان دوره دفاع مقدس برخورد شایسته ای نداشته است.

سخنگوی قوه قضائیه تأکید کرد چنین اعمالی مورد پذیرش دستگاه قضایی نیست و قوه قضائیه با چنین اعمالی برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

خداییان در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت پرونده رئیس جمهور سابق گفت: قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌ها به جایگاه شخص توجه نمی‌کند و هر شکایتی از هر مسئولی به دستگاه قضا برسد به آن رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: اگر شکایتی از ایشان صورت بگیرد؛ چون ایشان روحانی هستند باید دادگاه ویژه روحانیت به آن رسیدگی کند با این حال در این خصوص تا کنون پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل نشده است.

ادامه دارد…


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا