فرهنگ و هنر

«ضحاک» به فهرست کلاغ سفید ۲۰۲۱ راه یافت

به گزارش یولن،کتاب ضحاک از ایران امسال در لیست کلاغ سفید کتابخانه مونیخ قرار گرفت. 

از میان آثار ارائه شده به کتابخانه مونیخ در سال ۲۰۲۱، کتاب ضحاک برگرفته از شاهنامه و با بازنویسی آتوسا صالحی، یکی از نمایندگان ادبیات امروز کودکان و نوجوانان، در فهرست کلاغ سفید سال ۲۰۲۱ معرفی شد. این کتاب توسط انتشارات مدرسه  با هدف آشنایی نوجوانان با ادبیات کهن فارسی منتشر شده است.

فهرست کلاغ سفید عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای کاری کتابخانه بین‌المللی کودکان مونیخ است که هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در کشور آلمان و در جمع ناشران و علاقه‌مندان به کتاب رونمایی می‌شد. اما دو سال متوالی به دلیل وجود کرونا شکل برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت که به صورت نیمه مجازی خواهد بود، مراسم رونمایی از فهرست و معرفی آثار برگزیده نیز که به سنت هر ساله در نمایشگاه انجام می‌شد، امسال برگزار نخواهد شد.

هر ساله هزاران عنوان کتاب تازه به چاپ رسیده از سراسر دنیا، با زبان‌های گوناگون راهی کتابخانه مونیخ می شود و توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از بررسی کتابخانه کودکان مونیخ  از میان آنها بهترین اثر را انتخاب می‌کند و در فهرست کلاغ سفید قرار می‌دهد. هدف از انجام این کار معرفی مصداق‌های برتر این نوع از ادبیات به جامعه جهانی است.

بنابر‌این گزارش؛ پیشتر کتاب «سیمرغ» نوشته مرجان فولاد‌وند به فهرست ۲۰۲۰ راه یافته است. سیمرغ ،ضحاک و گلستانه عناوین مجموعه شاهکار‌های ادبی هستند که در انتشارات مدرسه به چاپ رسیده‌اند.   

کتابخانه مونیخ با داشتن بیش از ۶۰۰ هزار کتاب به ۱۳۰ زبان در طول ۴۰۰ سال گرد‌آوری شده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا