خراسان رضوی

ضرورت اقدام جهادی برای تقویت پدافند غیرعامل در اعتاب مقدسه/ باید معادلات دشمن در عرصه جنگ نرم را بر هم بزنیم

به گزارش یولن از مشهد به نقل از آستان نیوز، مالک رحمتی در افتتاحیه همایش «مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با محوریت اعتاب مقدسه و بقاع متبرکه» با رویکرد افزایش تاب‌آوری و کاهش خطرپذیری افزود: کشور ما ایران، پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همواره در معرض خطراتی بوده که اوج آن در ۸ سال جنگ تحمیلی دیده شد، اما ایمان قوی، ایثارگری، فرهنگ شهادت مردم متدین و درایت و رهبری امام راحل(قدس سره) و جایگاه ولایت‌فقیه، به دشمنان ثابت کرد که نمی‌توانند از مسیر نظامی راه به‌جایی ببرند و با اراده آهنین مردم مواجه خواهند شد.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در آن تجربه ۸ ساله، کشور ایران در جهان به‌عنوان پیروز میدان جنگ نظامی شناخته شد و دشمنان که دیدند از این راه نمی‌توانند به کشور ما نفوذ کنند راه‌های دیگری را در پیش‌گرفته‌اند.

وی تهاجم فرهنگی را یکی از راه‌های دشمن برای تداوم دشمنی‌ها برشمرد و گفت: در این عرصه شاهد یک جنگ تمام‌عیار در کشور هستیم، اما بازهم به برکت وجود فرهنگ اسلامی دشمنان دست‌خالی ماندند و در جنگ فرهنگی نیز شکست می‌خورند.

رحمتی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد حضور جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی بوده‌ایم و استکبار جهانی باید با اندیشه و فرهنگی بجنگد که ریشه عمیقی در جامعه ما دارد و ایرانیان این فرهنگ مقاومت را در روز تشییع پیکر سردار سلیمانی به جهانیان نشان دادند.

باید معادلات دشمن در عرصه جنگ نرم را بر هم بزنیم

وی افزود: با این شرایط استکبار جهانی وقتی می‌بیند که دیگر با توپ و تانک و ابزار نظامی نمی‌تواند در کشور ما نفوذ کند، دست به دامن ابزارهای جدیدی همچون حمله سایبری و بیولوژیکی می‌شود، چراکه با یک حمله سایبری می‌تواند در زندگی مردم ایجاد اخلال و نارضایتی کند.

 قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر مسئله پدافند غیرعامل تأکید و توجه داشته‌اند و این نشان از درایت ایشان دارد. ما نیز همواره باید علاوه بر اینکه توان خود در عرصه نظامی را تقویت کنیم، لازم است در عرصه غیرنظامی و جنگ نرم هم معادلات دشمنان را بر هم بزنیم و با پدافند غیرعامل، از بسیاری از مخاطرات و مشکلات پیشگیری کنیم.

توجه ویژه آستان قدس رضوی به موضوع پدافند غیرعامل

وی، به اهمیت پدافند غیرعامل در اعتاب مقدسه اشاره و تصریح کرد: امروز اعتاب مقدسه، کانون توجهات و مراجعات مردم شناخته می‌شوند و به همین دلیل دشمنان اسلام هم به دنبال نفوذ به این کانون‌ها هستند و با توجه به این موضوع، در صورت کوچک‌ترین بی‌توجهی نسبت به طرح‌ها و برنامه‌های دشمن، با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

رحمتی ادامه داد: حسب تأکید تولیت معزز آستان قدس رضوی در این مجموعه معنوی به موضوع پدافند غیرعامل بسیار توجه شده و برگزاری این همایش نیز در راستای تأکیدات و توجهات ایشان به موضوع و عملیاتی شدن آن است.

وی خاطرنشان کرد: بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) میزبان زائران بی‌شماری از اقصی نقاط جهان است و به همین دلیل می‌طلبد برای میزبانی شایسته از  زائران به موضوع پدافند غیرعامل توجه بیشتری شود و کوتاهی در این حوزه جایز نیست.

 قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تمام مجموعه آستان قدس رضوی حول محور حضرت امام رضا(ع) معنا پیدا می‌کند و این حرم قدسی نیز حول محور زائران تجلی پیدا می‌کند، بنابراین با تقویت خدمت‌رسانی در حوزه‌هایی مانند پدافند غیرعامل، باید فضایی را فراهم کنیم که زائران با آرامش و بدون دغدغه و نگرانی، زیارتی مطلوب و توأم بامعرفت را تجربه کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا