آذربایجان غربی

ضرورت تبیین و تفهیم مسئله وحدت توسط علمای شیعه و سنی در آذربایجان غربی

به گزارش یولن از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در دیدار جمعی از علمای اهل سنت ارومیه در آغازین روز هفته وحدت که عصر امروز برگزار شد، اظهار داشت:  مسئله وحدت و اخوت با بصیرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و علمای شیعه و اهل سنت به خوبی ساری و جاری است.

وی ادامه داد: وجود وحدت بین مذاهب و اقوام مختلف در کشور یکی از اسباب امنیت کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله یکی از مبلغین اصلی وحدت در جامعه بودند که با بستن عقد اخوت بین مهاجرین و انصار وحدت را در جامعه اسلامی نهادینه کردند.

وی اضافه کرد: علمای شیعه و سنی باید مسئله وحدت و اخوت را در جامعه تبیین و تفهیم کنند.

قریشی عنوان کرد: علما باید به مردم مسئله وحدت را طوری تبیین کنند که اظهار نظر افراد جاهل در خصوص مقدسات اهل سنت و شیعه منجر به اختلاف نشود.

وی افزود: مسئله وحدت از همان ابتدای اسلام وجود داشته و علما به آن تأکید داشتند ولی امام خمینی (ره) مسئله وحدت را احیاء کردند.

  این مقام مسوول با بیان اینکه جریانات پیش آمده اخیر در استان نشان می دهد که علمای شیعه و اهل سنت باید در تبیین مسئله وحدت کار و تلاش بیشتری کنند گفت: دشمنان از وحدت بین شیعه و سنی در کشور ناراضی بوده و درصدد ایجاد اختلاف هستند لذا شیعه و سنی باید ید واحده در مقابل دشمنان اسلام باشند.

قریشی یادآور شد: وجود دشمنان که قصد از بین بردن دین اسلام را دارد نیاز به وحدت را بیش از پیش می کند.

وی ادامه داد: اگر همه کشورهای اسلامی مانند ایران در خصوص وحدت عمل می‌کردند آمریکا و استکبار بر آن ها مسلط نمی شدند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه  در این جلسه نیز به اهمیت مسئله وحدت پرداخت و گفت: وحدت یکی از مهمترین مقوله‌های جهان اسلام است که مقام معظم رهبری به آن تاکید بسیاری دارند.

حاج ماموستا کلشی نژاد خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا این وحدت در استان تحت نظر نماینده ولی فقیه در استان حفظ شود.

 وی یادآور شد: دشمنان درصدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی به سبب وجود اختلاف در ولادت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از نظر شیعه و سنی بود که امام خمینی (ره) با درایت تمام با نامگذاری هفته وحدت این مسئله را خنثی کردند.

وی تأکید کرد: نشست‌های مختلف در راستای وحدت می‌تواند وحدت و یکدستگی را بین شیعه و سنی بیشتر کنند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا