خراسان جنوبی

ضرورت کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها/ استاندار خراسان‌جنوبی معرفی شود

به گزارش خبرگزاری یولن از بیرجند، حسین خسروی‌اسفزار ظهر امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک یوم‌الله ۱۳ آبان و تشکر از مدیریت جهادی و میدانی دولت به ویژه شخص رئیس‌جمهور و امید تداوم و تکامل و گره‌گشایی محسوس از مشکلات مردم، اظهار داشت: تأخیر در تعیین استاندار خراسان‌جنوبی باعث سستی در کارها شده و مردم منتظر نتایج ملموس سفر حدود دو ماه پیش جنابعالی به منطقه هستند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور بیان داشت: مشکلات قبلی و عدم تثبیت مدیریت ها در دولت شما و نیاز به زمان بیشتر برای برنامه‌ریزی قابل درک است اما گرانی‌ها بیش از اندازه مردم به ویژه قشر محروم را تحت فشار قرار داده لذا کنترل بازار و کاهش قیمت‌ها به جای افزایش نامتناسب حقوق کارمندان و تورم، به نفع حقوق بگیران و همه مردم غیرکارمند خواهد بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر کشور، عنوان کرد: هماهنگ کنید زیرمجموعه وزارتخانه شما و سایر سازمان‌ها به لوازم ارتقائات کشوری مقید باشند.

خسروی ادامه داد: شهرستان خوسف که سال‌ها است از تصویب آن می‌گذرد، شهرداری‌اش توان پرداخت حقوق معوقه خود را نداشته و در برخی ادارات آن حتی یک نفر برای پاسخگویی وجود ندارد.

وی مطرح کرد: بخش تازه تأسیس میاندشت در شهرستان درمیان را برای خدمت‌دهی به مردم حمایت کنید، بخش دیگری در شهرستان بیرجند که ۶ ماه از تصویب آن گذشته اگر همه ملاحظات را از قبل تصویب دیده‌اید چرا تصویب نمی‌شود؟

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بازگشایی بازارچه مرزی میل ۷۳ شهرستان درمیان تسریع کنید و حل حقوقی و مرزی طرفین مشکل انتزاع بخشی از نقاط عشایرنشین دهستان خور از شهرستان خوسف را تسریع کنید.

خسروی خطاب به وزیر بهداشت نیز گفت: با توجه به قدمت ۷۳ ساله بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند که مرجع بیماران استان است و سال‌ها قبل دادستان تذکر ایمن‌سازی آن را داده اقدام عاجل کنید و همچنین درباره بیمارستان خوسف که ۱۰ سال از آغاز احداث آن می‌گذرد و متأسفانه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت نداشته باید مشکل پیمانکار حل شود و هرچه زودتر پاسخگوی مسائل درمانی مردم باشید.

وی اضافه کرد: درمانگاه خادمیاران رضوی که با هدف کمک به محرومان شمال بیرجند و با حضور بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص داوطلب راه‌اندازی شده باید بیش از پیش حمایت شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، اظهار داشت: عدم تخصیص سهمیه نهاده‌های دامی در شهریور و مهرماه برای دامداران خراسان‌جنوبی مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده است.

خسروی اضافه کرد: از کمک‌ها و تسهیلات منظور شده برای خرید تضمینی زعفران و زرشک تشکر می‌کنیم اما زرشک در خراسان‌جنوبی که اقتصاد ۵۰ هزار خانوار با آن مرتبط است مدت مدیدی است که در سردخانه‌ها مانده لذا تلاش عاجل و تسهیلات مضاعف و برنامه بلندمدتی را می‌طلبد.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: تسریع در جواب نامه‌های ارسالی به شما در خصوص راه‌ها و راه‌آهن و راه‌های روستایی حوزه انتخابیه اینجانب را خواستارم، امسال ۱۶۴ پرواز از فرودگاه بین‌المللی بیرجند لغو شده لذا مسئولان را در مقابل مردم پاسخگو کنید.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کم کردن پروازها و مسیرهای پروازی در خراسان‌جنوبی با فاصله طولانی بیش از هزار کیلومتر با پایتخت و جاده‌های حادثه‌خیز که مردم ۱۰ سال است منتظر پایان جاده ۱۱۰ کیلومتری بیرجند-قاین بوده و نبود راه‌آهن حق این مردم صبور و ولایتمدار نیست.

خسروی خطاب به وزیر نیرو نیز بیان داشت: تسریع در برخورداری مردم منطقه از منابع آب پایدار و اصلاح سیستم فرسوده و قدیمی آب‌رسانی، اجرای طرح فاضلاب شهر خوسف را خواستاریم.

وی افزود: در آستانه ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یادآوری می‌کنم صاحبان مواضع ضد امنیت ملی و البته دشمن پسند، آن‌ها که با ادبیات مختلف توصیه به کوتاه آمدن در مقابل آمریکای افزون طلب و عهدشکن و اروپای بی تعهد را می‌کنند، نه فرمان قرآنی تولید قدرت را فهمیده و نه دستور سیاست فعالانه امام علی(ع) را متوجه شده‌اند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آن‌ها که از سیاست‌های منفعلانه قبل، درس عبرت نگرفته‌اند علاقه‌مند هستند همچون گذشته سرمایه اجتماعی آمریکا و اسرائیل باشند اما بدانند پیروان مکتب علوی به این موضوع تن نخواهند داد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا