کرمان

ضیافت افطار هنرمندان کرمانی؛ از شعرخوانی شاعر افغان برای امام رضا(ع) تا مژده ایجاد پردیس سینمایی

ضیافت افطار هنرمندان کرمانی؛ از شعرخوانی شاعر افغان برای امام رضا(ع) تا مژده ایجاد پردیس سینمایی

به گزارش یولن از کرمان، ضیافت افطار هنرمندان استان کرمان با حضور جمعی از مدیران استانی ازجمله علی زینی‌وند استاندار همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و در یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان در باغ‌موزه وزیری کرمان برگزار شد.

خانواده فرهنگ و هنر کرمان در حالی مهمان حوزه هنری استان کرمان در ضیافت افطار بودند که از هنرمندان جوان برتر در حوزه‌های مختلف ازجمله انیمیشن، تئاتر و هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری و فیلم‌سازی و هنرهای دیجیتال و نوین تجلیل به‌عمل آمد.

در این آیین همچنین محمدتقی دامردان شاعر افغان مقیم کرمان شعر خود درباره آقا امام رضا (ع) را خوانش کرد و همچنین از کتاب نمایشنامه‌نویسان کرمان با عنوان «من پسرتان هستم» رونمایی شد.

هنرمندان پیشکسوت؛ میراث معنوی کرمان 

رئیس حوزه هنری استان کرمان اظهار داشت: خوشحالیم توانستیم، این ضیافت افطار را با حضور اهالی فرهنگ و هنر بعد از دو سال سخت و کرونایی باز هم با محدودیت‌ها برگزار کنیم.

مجتبی اسدی ادامه داد: هنرمندان پیشکسوت ما میراث فرهنگی و معنوی شهر کرمان هستند و جمعی از آنها در ضیافت افطار هم حضور دارند.

وی خواستار حمایت مدیران از فضای فرهنگ و هنر استان کرمان شد و خاطرنشان کرد: اگر شرایط شیوع کرونا بهتر شود و فضا بیشتر باز شود، می‌توانیم، فعالیت‌های بیشتری داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به ساخت پردیس سینمایی ادامه داد: زیرساخت سینمایی کرمان را با مرمت و بازسازی سینما نور کرمان ارتقا می‌دهیم.

لزوم ورود هنرمندان به حوزه مُد اسلامی و تولیدمحتوای ایرانی‌اسلامی

استاندار کرمان نیز در سخنانی با تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: خوشحالیم بعد از بیش از دو سال این محافل صمیمی و دوست‌داشتنی تشکیل می‌شود و شما هنرمندان در این فضای جذاب در ماه رمضان دور هم جمع شده‌اید.

علی زینی‌وند ادامه داد: امیدواریم بتوانیم نقش خود را در اجرای دستورالعمل‌های ایرانی – اسلامی و تدابیر و منشوری که مقام معظم رهبری در حوزه هنر تدوین کرده‌اند در کرمان به عنوان یک استان کهن و هویت‌ساز ایفا کنیم.

وی از نامگذاری سال جاری با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» سخن به‌میان آورد و اضافه کرد: باید دانش را در حوزه هنر ورود بدهیم و در حوزه‌هایی مانند تولید اسباب‌بازی ورود کنیم که به‌ظاهر جدی نیستند اما در متن خودشان بر نسل آینده ما تاثیر می‌گذارند.

استاندار کرمان همچنین خواستار ورود هنرمندان به بحث مُد اسلامی، تولید اسباب‌بازی متناسب با فرهنگ ما و تولید محتوای دفاع مقدس متناسب با نسل جدید شد. 

انتهای پیام/۸۰۰۱۹


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا