خراسان شمالی

طرح سرشماری آزمایشی در بجنورد آغاز شد

به گزارش یولن از بجنورد، صبح امروز حسن پارسی پور در گفت‌وگو با رسانه ها اظهار کرد: طرح سرشماری آزمایشی ثبتی در پنج استان شامل اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و همدان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در این طرح آزمایشی، بخشی از بجنورد (منطقه یک) زیر پوشش طرح سرشماری قرار می گیرد گفت: در این طرح که به شیوه سنتی اجرایی می شود که ۶۲ نفر از آمارگیران با مراجعه به منازل شهروندان، اطلاعات و داده ها را ثبت می کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: آمارگیران آموزش های لازم را برای اجرای این طرح فرا گرفته اند.

 پارسی پور تصریح کرد: اکنون دستگاه های مختلف بانک اطلاعاتی از جامعه هدف خود را دارند که برای دستیابی به اطلاعات منسجم نیاز است تا این داده ها به صورت متمرکز تهیه شود.

وی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن هر ۱۰ سال یک بار انجام می شود افزود: تلاش داریم تا اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن به شیوه غیر سنتی باشد از این رو رویکرد ما از اجرای این طرح آزمایشی، ایجاد آمادگی برای سرشماری سال ۱۴۰۵، صحت‌ سنجی داده‌های موجود در دستگاه‌های اجرایی و داده‌های میدانی است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: بر این اساس اطلاعات به دست آمده در این طرح آزمایشی، با توجه به بانک های داده دستگاه‌های اجرایی مختلف، برای میزان پوشش آمار و اطلاعات بانک صحت سنجی می شوند.

انتهای پیام/د


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا