بین الملل

طعنه مسکو به بروکسل: اتحادیه اروپا مرکز گیتی نیست

طعنه مسکو به بروکسل: اتحادیه اروپا مرکز گیتی نیست

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «نیکولای کوبرینتز» رئیس اداره «همکاری اروپایی» وزارت خارجه روسیه روز جمعه (امروز) اظهارنظری طعنه‌آمیز درباره تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو مطرح کرد.

منابع رسانه‌ای غربی از مسکو خبر دادند، نیکولای کوبرینتز رئیس اداره «همکاری اروپایی» در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه از اتحادیه اروپا نخواهد خواست که تحریم‌هایش علیه مسکو را بردارد.

بنا بر گزارش رویترز به نقل از ریانووستی، به گفته این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه، این کشور به اندازه کافی از «حاشیه امن و ایمنی» برخوردار است و نیازی برای درخواست از اتحادیه اروپا برای برداشتن تحریم‌ها ندارد.

نیکولای کوبرینتز رئیس اداره «همکاری اروپایی» در وزارت خارجه روسیه همچنین به طعنه تصریح کرد: «اتحادیه اروپا مرکز گیتی و کائنات نیست».

طعنه مسکو به بروکسل: اتحادیه اروپا مرکز گیتی نیست
نیکولای کوبرینتز

 

اظهارنظر این مقام ارشد روسیه یک روز بعد از آن صورت گرفت که مسکو در اقدامی تلافی جویانه، تعدادی از مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا، قانونگذاران و تعدادی از عناصر رسانه‌ای کشورهای اروپایی را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است که لیست تحریم‌های جدید شامل نمایندگان دولتی و پارلمانی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کمیسیونرهای اتحادیه اروپا و سران ساختارهای نظامی کشورهای اروپایی و برخی چهره‌های رسانه‌ای و عمومی به دلیل رویکرد روس‌هراسانه می‌شود.

این وزارتخانه افزود: «سیاست تحریمی اتحادیه اروپا در قبال روسیه از تمامی مرزها فراتر رفته است. پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، بروکسل به صورت خودسرانه شهروندان و شرکتهای روس را با رویکرد یکجانبه و به طور گسترده تحریم کرده است».

تنش‌ها در روابط روسیه با غرب به ویژه آمریکا و اعضای اتحادیه اروپا بعد از آغاز حمله روسیه به اوکراین از پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ شدت گرفت. از آن زمان تا کنون کشورهای غربی در حال اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه، ارائه کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین و تشدید تلاش‌ها برای منزوی کردن بین‌المللی روسیه هستند.

البته «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز پنجشنبه (دیروز) گفت که برخی کشورهای غربی از تحریم‌ها علیه روسیه خسته شدند. وی که با یک شبکه لهستانی صحبت می‌کرد، گفت: «به صراحت، شاهد آن هستیم که برخی از کشورها از تحریم‌ها خسته شده‌اند اما لهستان یکی از این کشورها نیست» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا