سبک زندگی

ظروف برنجی را با این روش‌ها براق کنید

ظروف برنجی طرفداران خاص خود را دارند و زمانی که براق و تمیز هستند چشم‌گیر بودن آنها چندین برابر می‌شود. ظروف برنجی همان اندازه که می‌توانند زیبایی وجلا داشته باشند اگر کدر و تیره شوند جذابیت خود را از دست می‌دهند. دقت کنید که حتی اگر از ظروف جنس برنج خود استفاده نکنید با مرور زمان و در اثر تماس با اکسیژن تغییر رنگ می‌دهند. بنابراین بهتر است روش‌های تمیز کردن جنس برنج را یاد بگیرید تا ظرف‌هایتان همیشه براق بماند.

ظروف برنجی را با این روش‌ها براق کنید

آب گرم و صابون و سس

ظرف برنج را نزدیک به یک ساعت در این مخلوط آب و صابون نگه دارید تا خیس بخورد و آن را با یک دستمال خشک تمیز کنید. سس گوجه فرنگی نیز اثر خوبی بر ظروف برنجی دارد. سس را بر روی دستمال بریزید و روی ظرف برنجی بکشید و پس از چند دقیقه آن را تمیز کنید. رب گوجه فرنگی نیز اثر سس را دارد.

لیمو و نمک

یک عدد لیمو ترش را از عرض نصف کنید و قدری نمک روی بـرش لیمو بریزید. لیموی نمکی را بـردارید و بـر روی ظـرف بـرنجـی بکشید. نمک بـه عنوان یک ساینده سبک عمل مـی‌کند و آب لیمو کمک مـی‌کند تا جرم‌های روی ظرف بـرنج برطرف شوند.بـا یک پارچه نرم و خشک  نمک و لیمو روی ظـرف بـرنجـی را بـه خوبی تمـیز کنید. چنانچه احتیاجی بود ظـرف بـرنجـی را بـرای تمـیز کردن خوب بشویید، ولی اطمینان پیدا کنید کـه در جای مناسبی بـه خوبی خشک مـی شود.

ماست

ماست به علت داشتن اسید لاکتیک می‌تواند به آسانی تیرگی و جرم را از سطح فلز پاک کند. برای این کار نخست سطح ظرف را گرد گیری کرده و ماست تهیه کنید. سطح ظرف برنج را کاملا با ماست بپوشانید و صبر کنید تا کامل خشک شود. با آب به خوبی فلز برنج را شسته و با دستمال خشک کنید. استفاده از ماست آسان ترین روش براق کردن فلز برنج است.

ظروف برنجی را با این روش‌ها براق کنید

آرد و سرکه سفید

داخل یک ظرف آرد، نمک و قدری سرکه سفید بریزید تا خمیری شود. خمیر را یک ساعت روی ظرف برنجی قرار دهید تا ظرف برنجی تمیز شود. خمیر را از روی همه قسمت‌های ظرف برنجی پاک و ظرف را کاملا خشک کنید.

نکته مهم

پیش از آغاز تمیز کردن و جلا دادن به ظروف برنجی از اصل بودن ظروف خود مطمئن شوید چون اگر ظروف شما اصل نباشد صدمه خواهند دید. بدنه ظروف برنجی اصل بدنه کلا از جنس آلیاژ برنج است و پخت غذا در آنها باعث جذب روی می شود اما ظروف دارای روکش برنجی دارای بدنه ای از جنس دیگر فلزات است که روی آنها لعابی از آلیاژ برنج کشیده شده است. نیاز است قبل از تمیز کردن ظروف با هر روشی بدانید که جنس ظرف شما دقیقا از کدام نوع برنج است. روش آسان آن هم استفاده از آهن‌ربا است. اگر آهن‌ربا به ظرف جذب نشد، برنج اصل است.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا