البرز

عاملان تغییر کاربری اراضی البرز ۲۷ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

عاملان تغییر کاربری اراضی البرز ۲۷ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

به گزارش یولن از البرز؛ «محمد تقی حاجی مشهدی» افزود: این محکومیت متعاقب تذکرات، هشدارها و پیگیری بازرسی استان البرز صورت گرفت.

بازرس کل استان البرز اضافه کرد: بر این اساس ۶ فقره شکایت تغییرکاربری غیرمجاز در مرجع قضایی بوده که تاکنون در مجموع عاملان اصلی خرد کردن، تفکیک، ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها به ۲۷ هزار میلیارد ریال بابت جزای نقدی موضوع تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در حق صندوق دولت محکوم شده‌اند.

حاجی مشهدی، اقدامات قانونی به‌موقع و استفاده از ظرفیت‌های قانونی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ در شناسایی ، برخورد به موقع و قبل گسترش ساخت‌وسازهای غیر مجاز، برخورد با عاملین اصلی خرد کردن، تفکیک و ساخت‌وساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغ‌ها را قابل تمجید ارزیابی کرد.

وی یادآورشد: این مهم با اهتمام جدی در مبارزه با فساد، تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی و حفظ و تامین امنیت غذایی نسل‌های آینده و بررسی‌های کارشناسان بازرسی کل استان، ملاحظه شد.

مدیرکل بازرسی استان البرز یادآورشد: باتوجه به جرم انگاری موضوع، سازمان جهاد کشاورزی البرز مستند به قانون موظف است از هرگونه اقدام عملی که منجر به خردشدن اراضی کشاورزی می‌شود، جلوگیری به عمل آورد و مرتکبان را در اجرای ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها حسب مورد به عنوان مباشرت یا معاونت درارتکاب جرم تغییر کاربری غیرمجاز، به مراجع ذی صلاح معرفی کند.

۴۶

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا